На 2 октомври хората ще могат да избират между две възможности – да продължи ограбването на държавата или да продължи промяната, от която всички се нуждаят, коментира Константин Бачийски.
Според него една от най-необходимите промени за Бургас и региона е постигане на икономическо оживление. То ще се случи чрез три стратегически проекта, залегнали в „Планът Бачийски“. Те са взаимосвързани и за да се реализират се нуждаят от подкрепата на избирателите.
Първият е разширяването на ГКПП „Малко Търново“ и изграждане на нов 4-лентов път Бургас – Малко Търново. За изпълнението на идеята през мандата на кабинета „Петков“ по инициатива на Константин Бачийски бяха предприети реални действия. Подписан беше меморандум между България и Турция, според който ще бъде увеличен капацитетът на граничния пункт „Малко Търново“, а освен пътници на пункта ще могат да бъдат обработвани и товари.
Този проект е обвързан със строителството на АМ „Черно море“ между Бургас и Варна. Така за товаропотока от Турция ще бъде осигурен бърз и сигурен достъп до летище Бургас и летище Равнец, до Пристанище Бургас, до Североизточна България, а оттам с директна връзка с пристанище Констанца и търговските пътища към Молдова, Украйна, Русия и Прибалтика. На юг трафикът ще може да се разделя към обновения ГКПП „Малко Търново“ и към бъдещия нов туристически пункт край Резово, който също е предвиден в българо-турския меморандум.
Модернизирането на Пристанище Бургас е вторият проект, неразривно свързан с голямата икономическа промяна на Югоизточна България.
Първоначалната концепция, изразена в стария генералния план, беше корабните места да бъдат заменени от търговски обекти, офиси и атракциони за туристи.
„Ако заложим само на търговските обекти, дългосрочно ще загубим. Време е да признаем, че няма как ресторантите да заменят корабите и това да доведе до сериозен икономически растеж. В исторически план градът се е разраствал покрай развитието на пристанището, тъй като обслужването на корабите генерира допълнителни доходи и работни места заради съпътстващите дейности при обработката на товари“, коментира Константин Бачийски.
С подкрепата на „кабинета Петков“, той спря стария проект за генерален план, предвиждащ унищожаването на съществуващите корабни места и стартира нов проект.
С него не само запазва тези корабни места, но и предвижда създаването на допълнително нови дълбоководни терминали за обслужване на „ро-ро“ товари/, предназначени за транспортни средства/, на „ро-ло“ товари /за превоз на жп вагони/ и контейнерни товари.
Очакванията са, че модернизирането на Пристанище Бургас и изграждането на новия дълбоководен терминал ще доведе до ръст в местната икономика.
И двата проекта придобиват смисъл и икономическа логика най-вече в тясно взаимодействие и взаимно допълване с най-важния трети проект.
Превръщането на неизползваемата от години стара военна авиобаза в Равнец в модерен индустриален парк със статут на Свободна безмитна зона със собствено карго летище.
Това е възможност в Бургас да бъде създаден обект с глобално значение, който да привлече инвеститори и свободни капитали от цял свят, както и да генерира нови работни места, коментира Константин Бачийски.
В последната си фаза на изпълнение проектът предвижда създаването на около 8000 работни места.
Заради своя потенциал концепцията за трансформацията на старата военна авиобаза беше възприета от „правителството на промяната“ като работещ икономически модел и беше вписана в програмата на коалицията. Всички управляващи партньори се обединиха около визията „съществуващо летище да се комбинира с безмитна зона и индустриален парк“, която да даде конкурентно предимство на региона и страната.
Изпълнението на тези три проекта ще доведе до превръщането на Бургас и региона в притегателен център за инвестиции за години напред, прогнозира Константин Бачийски.
Той е категоричен в намерението си да работи за изпълнението на трите важни крачки към промените в Югоизточна България.