Обсъждането относно възможността за децата от 3-ти и 4-ти клас да повтарят учебната година е тема, която поражда различни мнения. Предложенията за този подход имат както своите положителни аспекти, така и отрицателни страни, които следва да бъдат внимателно разгледани.
Мненията „За“:
Индивидуален темп на учене: Някои деца изпитват затруднения в адаптирането към новата среда в училище, което може да забави техния напредък в учебния материал. Възможността за повтаряне на година дава възможност за индивидуално насочване и по-голям контрол върху темпа на учене.
По-добро разбиране на материала: Някои ученици могат да се нуждаят от повече време, за да осмислят и усвоят учебния материал. Повтарянето на година предоставя възможност за повторение и по-дълбоко разбиране на темите.
Психологическа стабилност: Децата, които се чувстват изоставени или неуверени в собствените си учебни умения, могат да се възползват от допълнителната година, за да изградят по-силна основа и повишат своята увереност.
Мненията „Против“:
Социални и емоционални предизвикателства: Повтарянето на година може да предизвика социални проблеми, тъй като децата може да изпитат трудности в поддържането на социалните си взаимоотношения с връстниците. Това може да доведе до чувство на изолация и ниско самочувствие.
Загуба на време и ресурси: Повтарянето на година може да се разглежда като загуба на време и ресурси, както за учениците, така и за образователната система. Това може да бъде спорно, особено ако се счита, че има други методи за подпомагане на учениците в техния учебен напредък.
Отсъствие на гъвкавост: Политиките за повтаряне на година могат да бъдат ограничителни и да не вземат предвид индивидуалните потребности на учениците. По-голяма гъвкавост и персонализация в подхода към образованието може да бъде по-подходяща за справяне с разнообразието на ученическите нужди.
Въпросът дали децата от 3-ти и 4-ти клас следва да могат да повтарят годината е сложен и изисква балансиран подход. Важно е да се вземат предвид индивидуалните потребности на учениците и да се предостави среда, която подкрепя техния учебен напредък, без да ги изолира социално или да загуби време и ресурси в системата на образование.
Да!
Ще е мотивиращо за посредствените и справедливо, спрямо прилежните!
Не , не трябва да повтарят децата в 3 и 4 клас , защо не се замислите за тяхната детска психика , другите деца ще им се подиграват и няма да искат да учат и да ходят на училище , ще бъдат отчаяни . Имах такъв случай, в четвърти клас , детето не искаше повече да ходи на училище , защото повтори класа и се отказа изопщо да учи , моля не го правете , така или иначе децата са такива , нека да продължават , колкото могат и знаят . Нека това да започне от детската , ясла или… Прочети още »
Да! Трябва да повтярвят годината!!!
Трябва да повтарят, защото като имат много пропуски в пети клас им е много трудно.
Задължително трябва да повтарят. Това дете 4 години не се е научило да чете и пише, а се очаква от учителя в 5 клас да го научи за 10 допълнителни часа?!!. И защо не може да чете и пише, защото може не може МИНАВА. Стига с тая психика , с тези измишльотини! Преди децата без психика ли са били, но си повтаряха и знаеха,че без да се потрудиш няма да стане.
Абсолютно Ви подкрепям, госпожо Петрова! С тия измислени проблеми с психиката децата ни станаха безобразно разглезени, само се занимават с телефони и игри, и не искат нищо да учат! Като повторят класа, ако трябва и два пъти, ще им стане ясно, че по техния начин не става! И без четене на приказки, книжки няма как да научат българския език! За математиката няма какво да говорим – отвратително е учениците от 4 клас да не знаят наизуст таблицата за умножение!!!
Задължително трябва да се повтаря в начален етап.
При нужда да се повтори.
Това значи ,че учитела не си е свършил работата,и родителите в къщи също……Във времето назад имаше качествени учители,учихме в клас,Родителите си знаеха задължениета.
И как да си свърши работата учителят,когато ученикът не ходи на училище,и то в първи клас? Кога ще се научи да чете,в 3 и 4 клас ли?
Не се изказвайте неподготвени. Сега и родител и дете знаят,че ходи или не ходи на училище, то ще мине в горен клас.
Да,подкрепям. Дори според мен,трябва да е от втори клас. В трети и четвърти клас няма часове за ограмотяване,там вече трябва да може да чете и знае табличното умножение и деление. Не може да отсъства колкото и когато си поиска,вина разбира се имат родителите. Не е добре за останалите деца,не знае,а минава в горен клас. Обидно е и за ученици,и за учители. И детето и родителите му знаят – ходи- не ходи на училище,то ще мине в по-горен клас.
Това е обидно за учителите от начален етап!
Категорично трябва да могат да повтарят годината даже още от 2-ри клас. Така ще си спестят шока от 5-ти клас, когато трябва да учат по повече предмети, а се оказва, че още сричат и не разбират онова, което четат. Всеки клас има своята роля за получаването на базови знания и ако те не са усвоени категорично трябва да се повтори класа. Смятам също, че всеки, който нарушава дисциплината в час трябва да бъде отстранен от часа, за да не пречи на останалите ученици.