
Казусът дали първи клас трябва да се повтаря при образователни дефицити е възникнал още от въвеждането на Закона за предучилищното и училищното образование /ЗПУО/ през 2016 г., коментира председателят на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета в България /СРСНПБ/ Диян Стаматов пред „БТА“. По думите му от тогава до сега много учители са поискали да има повтаряне.
„За съжаление, има ученици, които не се справят добре с базисните умения в начален етап и се забелязва, че се налага необходимост в краен случай, някъде да има повтаряне на ученици. Тази възможност би могла да се регламентира законово, но да се ограничи не повече от един път повтаряне и то не в първи клас. Базисните умения не се изразяват в това как да се държи химикалката, не са в това как да се срича, а те са свързани с елементарни математически упражнения, с четене и с разбиране, които се учат веднага след първи клас“, обясни експертът.
Попитан дали да се освобождават учениците от държавните зрелостни изпити /ДЗИ/ при успех „Много добър“ (5) в 10-и, 11-и и 12-и клас, Стаматов отвърна, че един от големите успехи на настоящия закон е в това, че ДЗИ сега са вход за прием във висшите училища и това се отнася за близо от 80% от университетите. Това означава, че двете степени – на училищното и на висшето образование, са свързани и ДЗИ наложиха в практиката един ясен, категоричен и обективен стандарт, който се ползва като вход във висшите училища, уточни още той.
Стаматов коментира още, че от много време очаквали истински промени в сферата на средното и предучилищното образование. А откакто през 2016 г. бил въведен ЗПУО се забелязали както положителни, така и отрицателни страни в прилагането му.
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм