Оценяването на учители според успеха на техните ученици е тема, която води до интензивни дебати сред образователни експерти, политици и обществото като цяло. На първо четене, тази практика може да изглежда логична и справедлива – учителите трябва да бъдат отговорни за успеха на техните ученици. Въпреки това, реалността е много по-сложна и изисква балансиран подход. В тази статия ще разгледаме предимствата и недостатъците на използването на оценките на учениците като основа за оценяване на учителите.
Предимства:
Повишена отговорност и мотивация: Когато учителите знаят, че техните професионални оценки зависят от успеха на техните ученици, те се стимулират да работят усърдно и да използват най-добрите образователни практики за постигане на успех.
По-голям фокус върху индивидуалните нужди на учениците: Оценките на учениците могат да дадат информация за това кои области на учене са по-слаби и къде се нуждаят от подобрение. Това може да насочи учителите към по-индивидуализирано обучение, за да отговорят на нуждите на всеки ученик.
По-добро използване на данните: Анализът на оценките на учениците може да предостави полезни данни за ефективността на учителските методи и програми. Тези данни могат да бъдат използвани за подобряване на образователните стратегии и политики.
Недостатъци:
Недостатъчност на обективността: Оценките на учениците често са подложени на влиянието на субективни фактори като лични предпочитания, емоции и външни влияния. Това може да доведе до несправедливо оценяване на учителите.
Непредвидени обстоятелства: Успехът на учениците невинаги е резултат от усилията на учителите. Външни фактори като домашната обстановка, социално-икономически фактори и дори индивидуални здравни проблеми могат да имат значително влияние върху успеха на учениците.
Намаляване на креативността и иновациите: Фокусирането върху оценките на учениците като главен показател за успех може да доведе до по-голямо внимание към обучителните програми и методи, които водят до добри оценки, вместо към развитието на критично мислене, креативност и иновации.
Въпреки че оценките на учениците могат да бъдат полезен инструмент за оценяване на учителите, те не бива да бъдат единственият или главен фактор за тяхното оценяване. Балансиран подход, който включва както данни за успеха на учениците, така и други показатели като професионално развитие, е необходим, за да се осигури справедливо и обективно оценяване на учителите и за да се постигне най-доброто образование за всички ученици.
Абсолютно ДА!
ДА!
Ако в един клас има 6 деца със СОП, 3 с психологически проблеми и и безотговорни родители…за какво оценяване говорим?!?
МОН измисля всевъзможни нелепици без да мисли. Личи си, че са чиновници без представа за проблемите в училище.
Не.Повечето деца ги мързи да учат.
А повечето от учителите да преподават
Даа!
Не! Повечето деца са мързеливи, още повече не разбират материала без значение колко пъти им се обяснява, а родителите с претенции до небето. Тяхното ангелче е най-умното на света, всички други са виновни, че не може да си напише името.
Ne sam saglasna. Poveceto dvoiki sa za ucitelite.
И аз не сАм съгласен с вашето мнение. Първо се научете да пишете на кирилица, тогава ще си говорим кой е за двоИка.
Da
Ако учениците са в горен курс и са от елитно училище-Да!И тук умерено!Но ако у учениците липса мотивация за учене и са „пей сърце“,не им се учи,а искат само оценки-Не! Днес училището не е привлекателно място за младите хора .Такова ни е времето и ценностите.Учителите мисионери се броят на пръсти.Липсват единни стандарти за различните видове училища.Програмите и учебниците са написани не от учители,а от научни работници,които не са влизали в класна стая.Много учебници,много помагала.Тежко и горко на учителите. Има и учители,преподаващи с презентации,защото така е по- лесно и „модерно“.Бумащината е огромна,показността е шестваща и тъй нататък… Как се преминава през… Прочети още »
Поредната пълна тъпотия в образованието, резултата ще е пълни отличници без знания.
Категорично
Да
Абе вие съвсем изтрещяхте….. Я преди да вземате поредното тъпо решение , да пообиколите в училищата, но и да се застоите там около месец и не само да проверявате бумаги, а да видите резултатите от безумните си реформи до сега…
Без повтаряне на клас ….. Неграмотници се влачат до 12 кл., името си не могат да напишат, а сега и оценки на учителите същите щели да дават…
Вижте си и резултатите от това, че всеки можел да стане учител…. Куцо и сакато връзкари е наблъскано в училищата и това се толерира.
по-голяма глупост не бях чела…
който не е чел да знае … унищожението на нация, народ започва от семейството, образованието, примера на подражание.
Да
Ей сега светва вече лампичката!!!
Случайно ли вдигнаха няколко пъти заплатата на учители-да са послушни и да изпълняват БЕЗУМИЯТА НА МОН.
С ТАЗИ ГЛУПОСТ ЩЕ ПРИНУДЯТ УЧИТЕЛИТЕ ДА ПИШАТ ВИСОКИ ОЦЕНКИ КОИТО НЯМА ДА ИМАТ ПОКРИТИЕ ОТ УЧЕНИЦИТЕ СЪС ЗНАНИЯ.
НАЙ-ГОЛЯМА ОТГОВОРНОСТ ВЪПРЕКИ ВСИЧКО ИМАТ РОДИТЕЛИТЕ, повечето не обръщат внимание какво учат вкъщи и изобщо учат ли…
НЯМА ПО-ГОЛЯМА ПРОСТОТИЯ ОТ МЕН ОТ ТОВА ДА ОЦЕНЯВАШ УЧИТЕЛ СПРЯМО ПИСАНИТЕ ОЦЕНКИ.
РУО трябва да влиза и да види за какво става дума в бг училищата!!! Да, само че не влизат!!! А, защо ли?! Нито се преподава в момента, нито се учи. Но иначе т.нар. „даскали“ обвиняват само родителите, защото не могат да си отърсят мухите другаде… Всички са абдикирали както учители, така и ученици. Катастрофално е… Тези тестове, които се дават на ученика, раждат неграмотност. Защо не се връщат тия тестове вкъщи с рецензия да се видят от родителя?!?!?! Прикриват се нечии учителски грешки!!! В момента учители няма, едни некадърници – това е. Затова ще има неграмотни, няма качествено преподаване. Имитиращото… Прочети още »
Да! Категорично!
На пръв поглед изглежда логично, но когато имаш селектиране на учениците по профил на училището няма как да не забележиш, че резултатите ще се различават…доста.
Кой ще оценяваме? Частният учител, който обобщава и систематизира огромният материал и има резултати или учителят в училище?
Успехът на частния учител ще се припише на нашия човек “ учител “ в училище.
Да
Да, трябва заплатите и оценяването на учителите да зависи от успеха на учениците !!!! Да се проведе писмен изпит в края на учебната година и тогава ще се види истината и резултата.
Сега няма интерес от учителя, кой разбрал, разбрал…..нещо в час.
Учениците се налага да ходят на частни уроци, за да разберат материала и да усвоят знанията.
Да, направете оценяването и ще има заинтересованост и от двете страни!!!!
Иначе е имитация на образование!!!!!!
Помогнете на децата, не само те са виновни!!!!!
Пълна глупост.Болшинството от учениците не учат,нямат учебници,или ако имат не ги отварят ,а има и училища в които даже и не ходят.Всички обаче искат да имат хубави оценки без да се потрудят за тях.Всичко е пълна пародия.
Как се постига успех, когато в класа има невербално дете с умствена изостаналост, дете с форма на аутизъм /родителите НЕ искат диагностициране/, дете с поведенчески разстройства/майката е психолог/ и 20, които са жадни за знания, но търпят поведението на специалните деца?!
Ресурсният учител, педагогическият съветник, психологът, искат документи, за да проведат 35 минути с едно дете. Възпитателят НЕ пише оценки. Той казва, че всички са подготвени. Проблеми – няма /самооценка/.
Проверяващите искат индивидуална ежедневна работа с различните деца. Останалите са в ролята на подкрепяща среда.
Бавно и методично оглупяваме заедно.