Цена със звездичка – равно на „липсваща стока“?

0
61
Магазин
Магазин. Снимка: Pixabay

Познатата вече нелоялна практика на търговците да липсват продукти на промоция още в първите часове или дни на кампанията вече е доразвита в прийома да се прави уговорка, че намалените стоки може да се изчерпат още в първия ден. Това коментира създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите” Габриела Руменова за „Darik“.

„Некоректна практите е поставянето на текстове, към които водят звездички над посочените промоционални цени на избрани продукти в брошурите, с послания от типа, че е възможно тези стоки да бъдат изчерпани още през първия ден. Законът обаче казва, че когато търговецът обвяви намаление, той трябва да осигури наличности за целия период на промоцията“, обясни тя и добави, че по закон, намалението не може да бъде по-кратко от един работен ден.

Експертът отправи препоръка за лоялно поведение: „След като търговецът предполага, че няма да може да осигури такова количество, каквото ще се търси, може да обяви акцията за един, два или три дни. Ако му остане, може без това послание, с червен етикет вътре в обекта пак да го продава и да привлеча клиентите.“

Руменова сподели и за друг нечестен подход – търговецът пуска новата промоционална брошура, на третия-четвъртия ден от промоционалния период изпраща през 3-4 медии съобщение, че конкретни стоки няма да могат да бъдат доставени поради непредвидени обстоятелства, а други пък ще се продават на по-високи от обявените в каталога цени.

„Как този търтовец би могъл да гарантира, че с него ще достигне до цялата аудитория, която е покрита с разпространяването на брошурите в пощенските кутии, по интернет, чрез приложенията за отстъпки? Това е некоректно поведение“, каза още тя.

Рекламирането на несъществуващи намаления или на оферти със скрити условия за отстъпки, чиито стойности никога не се достигат, също са нелоялни практики, посочи Руменова.

„Нелоялна практика е всяко послание, което е заблуждаващо или абсолютно невярно. Много пъти виждаме в платформите за закупуване на настаняване или на пакетни пътувания надпис „цена до … лв.“ Когато отвориш, виждаш, че тази цена въобще я няма – от 240 лева, например. Тя е от 600 нагоре. Това са кукички, които целят да „дръпнат“ потребителя, той да влезе навътре и да направи някакъв компромис“, обърна внимание тя.

В края на разговора експертът обобщи идеята за същестуването на некомерсиалния проект „Ние, потребителите“: „Абсолютно безвъзмездно даваме съвети, помагаме при подготовката на жалба до търговец. Правили сме го много пъти, имаме случаи на върнати големи суми за покупки извън търговски обекти, с потребителски кредити. Имаше казус с фалшив праюм от интерет, както и с дефектен флакон на парфюм от дрогерия – потърпевшите си взеха обратно парите. Постепенно хората развиват своето мислене – информацията все по-лесно достига до тях, по-ангажирани са с проблемите, които ги засягат и лично. Чувстват се мотивирани не само да изразят своето мнение по тях, но и да станат участници в преодоляването им и в намирането на работещи решения, които да доведат до съществена промяна на пазара. Защото ние сме едно общество, живеем в този свят и искаме да подредим нещата така, че да не срещаме толкова много бариери по пътя си, за да можем, когато ежедневието ни е малко по-лесно, да се насочим към своите проекти, към своето развитие и усъвършенстване.“

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments