Туристическото министерство е организирало рекламно-опознавателен тур за журналисти от водещи турски печатни и електронни медии. Целта е популяризиране на София и България сред турските туристи, уточняват от ведомството.
По време на обиколката, туристическият министърът Зарица Динкова е приветствала турската делегация и е разказала подробно за широката гама от възможности, които предлага България като целогодишна туристическа дестинация. Тя е поставила акцент върху секторите рехабилитация, спа, балнеология, винен и кулинарен туризъм.
Министърът е запознал делегацията и с лечебните свойства на минералните води в България, която е на второ място в Европа по брой минерални извори след Исландия. Тя е уверила, че българският кабинет и в частност Министерството на туризма полагат всички усилия за улесняване достъпа на турските граждани до туристическите услуги в България. Също така бяха обсъдени бъдещите планове и инициативи на ресорното министерство за реклама на България в Турция.
Делегацията се е запознала и с основните забележителности в столицата – Боянската църква, Триъгълникът на толерантността, Античният културно-комуникационен комплекс „Сердика“, Ларгото, Храм-паметникът „Св. Александър Невски“, Народно събрание, Националният исторически музей и др. Турските журналисти са се запознали и с българското вино, което се отличава с ярко изразена индивидуалност и много богати вкусови характеристики.
В края на посещението си членовете на делегацията споделиха отличните си впечатления от качеството на храната, отношението, гостоприемството и културно-историческото богатство, което притежава българският народ. След визитата, до момента, са публикувани печатни и видеоматериали достигали до над 1,5 млн. потребители в Турция.