Летният сезон тази година е по-добър от миналогодишния, но има какво още да се желае. Чисто времево закъсняха мерките за подпомагане на бранша, объркващи са и противоепидемичните такива. Това заяви Димитър Попов от Асоциацията на туроператорите и туристическите агенти.
Въпреки COVID рестрикциите много от нашенците предпочитат да почиват в Гърция, констатира още той с леко недоволство.
У нас ситуацията е такава, че при 30% затворени хотели, отново има „бой по плажа, хората спят по шезлонгите, защото няма място на плажа…“.
Според Попов вероятно не е лоша идея родният туризъм да се пренасочи към пазари, които предлагат така наречения „алкохолен туризъм“. Не е изключено именно него да развиваме в перспектива, акцентирайки върху чужденци „от Близкия изток, от арабския пазар, които търсят не плаж, а забавление, хазарт“.
Северното Черноморие е посещавано основно от румънски граждани, обясни браншовикът пред „БНР“.
Неприятна статистика е обаче, че чисто икономически има реализирани много малко и крайно недостатъчно нощувки. До този момент в хотелите те са 4,6 милиона, което е нищо. Българите също в последно време не остават да нощуват толкова и е вероятно това да доведе до фалити в бранша, заключи Димитър Попов.
Не е ли по-добре фокусът на туроператорите да бъде в различна от въпросния алкохолен туризъм насока? Нима са приятни гледките, които виждаме в един определен курорт – пияни и надрусани чужденци, които повръщат, където им дойде, които спят по пейки и градинки във видимо неадекватно състояние? Това ли искаме да завещаем на поколенията – разврат и нулев морал?
В това ли искаме да превърнем красивото българско крайбрежие? Толкова ли сме бедни на идеи, че да не можем да насочим въображението си в по-културна и стойностна насока? Само този принцип ли ни е известен – да се продаваме на всяка цена само и само да ни падне някой лев днес, пък утре… както дойде?