„Сериозен проблем за образователната система е това колко пречат мобилните телефони, когато се използвавт по грешно предназначение. Децата са телом в класната стая, а духом са в „Тик-Ток“ или друго подобно приложение“.
Това заяви пред радио „Фокус“ Асен Александров – директор на 51-во СУ „Елисавета Багряна“ в София и председател на Сдружението на директорите в средното образование. Според него на този проблем все по-голямо внимание се обръща и в световен мащаб, като все още няма общоприет метод за решаването му.
По думите му дигиталното ниво на учителите не е толкова ниско, колкото повечето хора смятат, тъй като на повечето от тях им се е наложило спешно да надграждат уменията заради онлайн обучението по време на ковид пандемията.
Александров коментира и проблема с липсата на кадри в образователната система, като според него най-трудно се намират преподаватели по предметите химия, физика, биология и информатика. Той уточни, че липсата на определен вид преподаватели много често се определят от населеното място, в което се намира училището.
„В големите градове по-трудно се намират математици и информатици, защото те имат по-добър избор за по-високоплатена работа в своята сфера“.
Той призна, че в системата в момента работят много преподаватели, които са надхвърлили своята пенсионна възраст, но този вариант все пак е по-добър, отколкото изобщо да няма кой да преподава на учениците.
Според него идеята на Министерството на образованието да направи учебните програми по-гъвкави и рамкови е много добра, тъй като това ще даде свобода на учителят да налага темпо, спрямо възможностите на учениците.