„Упоритата“ хранителна инфлация оставя купувачите в САЩ апатични към други стоки

0
45
Хранителни стоки
Хранителни стоки. Снимка: Pixabay

Докато американските купувачи се борят с растящите цени на храните, те намаляват покупките на други стоки, като играчки, дрехи и домакински принадлежности, в предизвикателна тенденция за търговците на дребно, пише „Агенция Ройтерс“.

Коментар тази седмица от ръководители на Walmart (WMT.N) и други търговци на дребно показва как американците променят навиците си за пазаруване и търсят изгодни сделки в лицето на най-високата инфлация от цяло поколение преди това.

В Walmart, най-големият търговец на дребно в света по приходи, американците все още харчат, но са „по-избирателни, претенциозни, внимателни“ относно това, което купуват, подчертава неговият глобален главен изпълнителен директор Дъг Макмилън пред анализатори.

По-високите цени на храните доведоха до слаби продажби на електроника, играчки, дом и облекло през последното тримесечие в Walmart. МакМилън вярва, че инфлацията при сухите хранителни стоки и артикулите, направени за незабавна консумация, ще остане висока „за известно време“.

Средните разходи за храна, консумирана у дома, са се покачили с 11,3% през януари спрямо година по-рано, показват данни на Министерството на труда. Това беше с близо 5 процентни пункта над общия темп на инфлация, сред най-големите разлики от 70-те години на миналия век. Увеличенията на разходите за храни изпревариха по-широката инфлация за почти година.

„Инфлацията при храните е най-упоритата от всички категории“, изтъква изпълнителният директор на Walmart в САЩ Джон Фърнър. 

Coresight Research прогнозира, че годишните продажби на дребно на хранителни стоки ще нараснат с около 500 милиарда долара между 2022 и 2030 г.

Резкият спад на продажбите в категории, различни от храни, принуждава търговци на дребно като Target (TGT.N) да намалят цените на всичко – от играчки до електроника.

„Ако бях финансов директор (на дребно в САЩ) в момента, вероятно щях да говоря за възможно най-консервативното ръководство“, категоричен е Дейвид Вагнер, портфолио мениджър в Aptus Capital Advisors. Фирмата притежава около 7 милиона долара в акции на Walmart и наскоро продаде инвестицията си в Target.

Подобряване на дома

Walmart може да устои на предизвикателството повече от други търговци на дребно, казаха инвеститори, тъй като хранителните стоки съставляват по-голям дял от продажбите му.

Докато хранителните стоки съставляват 56% от продажбите на Walmart, те съставляват около 20% от продажбите на Target, което зависи повече от домашното обзавеждане, облеклото и красотата. Продажбите за миналата фискална година в Target, която се отчита на 28 февруари, се очаква да нараснат с 2,7%, според оценките, доста под ръста от 6,7%, отчетен от Walmart. Ерик МакНю, портфолио мениджър в Summit Global Investments, който вече не притежава акции на Target, заяви:

„Все още има риск на пазара… но за Walmart той е в състояние да управлява този риск и затова го притежаваме. Имаме наднормено тегло в сравнение с, да речем, Target.“

Търговците на стоки за дома са под натиск, като продажбите на стоки за дома и стоки за подобряване на дома, включително продукти за градинарство, през 2022 г. съставляват едва 11% от общите продажби на дребно, спад от 15% през 2017 г., според Coresight, който извлича данни от САЩ. Бюрото за преброяване.

В Home Depot (HD.N) купувачите са похарчили по-малко за стоки като меки подови настилки и покриви през последното тримесечие, каза неговият главен изпълнителен директор Едуард Декър.

При търговеца на дрехи и стоки за дома TJX (TJX.N) продажбите на подразделението HomeGoods спаднаха с 11% през 2022 г.

„Все още се опитваме да разберем националната тенденция“, каза изпълнителният директор на TJX Ърни Херман пред анализатори в сряда.

Lowe’s Cos Inc (LOW.N), която докладва на 1 март, може да почувства по-голямо затруднение от по-големия конкурент Home Depot, тъй като Lowe’s има тенденция да привлича повече купувачи „направи си сам“, отколкото устойчиви на инфлация професионални строители и изпълнители.

При продажбите на дрехи Уолстрийт ще научи повече за въздействието на инфлацията през март, когато специализираните търговци на дребно, включително Kohl’s (KSS.N), Nordstrom (JWN.N) и Victoria’s Secret & Co (VSCO.N), докладват тримесечни резултати. Макню обясни:

„Макроперспективите са нестабилни и мисля, че някои от данните предполагат, че може да не сме видели последното от това… с рецесията, която се задава на хоризонта.“

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments