Контролните органи у нас отчитат повече жалби срещу авиокомпании. През последните 5 години, те са се увеличили два пъти – през 2014 година са били 200, а през последната – 400, пише „NOVA“.
Най-много проблеми има заради закъснели или отменени полети, повреден, загубен или забавен багаж, както и отказан достъп до борда на самолета. Припомняме, че преди броени дни на 25-ма нашенци беше отказан достъп до полет от Франкфурт до София.
Превозвачът трябва да компенсира пътника, ако отказът за достъп е по негова вина. Обезщетение може да се търси и в съда – чрез граждански иск срещу наземния оператор, който трябва да отговори на жалбата до 2 месеца.
Преди това потърпевшите пътници могат се възползват и от европейската процедура за искове с малък материален интерес, където дистанционно може да поискат компенсация за щети до 5000 евро.
Потърпевшите може да поискат от авиопревозвача да им възстанови парите за летищни такси като изпратят имейл до сайта на компанията.
Ако пък полетът закъснее, вместо да взима нов билет, пътникът може да плати глоба към авиопревозвача и така да се качи на новия полет.