В Индия: Критики срещу изпълнителен директор заради използването на изкуствен интелект вместо човешки персонал

0
41
AI, Изкуствен интелект, ЕС
Изкуствен интелект. Снимка: Pixabay

Индийски главен изпълнителен директор се превърна в обект на критики, след като заяви, че компанията му е заменила 90% от обслужващия персонал с чатбот с изкуствен интелект /ИИ/. Суумит Шах, основател на компанията „Dukaan“, разкри в Twitter, че чатботът е подобрил драстично времето за първа реакция и разрешаване на въпросите, зададени при запитванията на клиенти, пише „BBC“.

Признанието на бизнесмена бързо предизвика възмущение в интернет. Новината беше оповестена точно в момент, когато се водят много дискусии и се споделят опасения, че изкуственият интелект ще отнеме препитанието на хората, особено в сферата на услугите.

В поредица от онлайн публикации, които вече са събрали над 1 милион гледания, Шах разказва за решението на компанията си да използва чатбот. Той твърди, че макар съкращаването на персонала да е било „трудно“ решение, то е било „необходимо“.

„Като се има предвид състоянието на икономиката, стартиращите предприятия дават приоритет на „рентабилността“ пред стремежа да станат „еднорози“. Ние решихме да направим същото“, написа Шах, като допълни, че обслужването на клиентите е било проблем за фирмата от дълго време насам, затова самият той се е опитал да поправи това.

Изпълнителният директор също така обясни как е бил създаден бота и платформата за изкуствен интелект за кратко време по начин, гарантиращ, че всички клиенти на „Dukaan“ ще имат достъп до свой собствен асистент с изкуствен интелект. Той разкри още, че ботът отговаря на всички видове запитвания със забележителна бързина и точност.

„В епохата на мигновеното удовлетворение стартирането на бизнес вече не е далечна мечта. С правилната идея, правилния екип, всеки може да превърне предприемаческите си мечти в реалност.“, казва Шах.

Мъжът обяви също, че в момента компанията му набира служители за множество длъжности. Много потребители обаче разкритикуваха признанията му и го обвиниха открито, че с това „безсърдечно“ решение е нарушил живота на служителите си.

„Както се очакваше, не намерих никакво споменаване за 90% от персонала, който беше съкратен. Каква помощ им е била оказана?“, пита един от потребителите, коментирали публикация на Шах.

„Може би това е било правилното решение за бизнеса, но не е трябвало да се превръща в празнична/маркетингова тема за него,“, коментира друг.

Предприемачът отговори на един от коментарите с думите: „Както се очакваше, някой ще се обиди от името на някой друг.“. Той допълни, че ще публикува информация за помощта за служителите си в сайта LinkedIn, защото в Twitter хората търсят „доходност, а не съчувствие“.

През последните години инструментите за разработване на изкуствен интелект като ChatGPT се разпространиха и станаха по-достъпни. Има данни за организации, които използват тези инструменти, за да повишат производителността си, като същевременно намалят разходите си. Това е причина много активно работещи в редица сфери да се страхуват, че ще загубят работата си заради развитието на технологиите.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments