В разгара на лятото все повече стават хората, които използват за своето придвижване велосипеди или индивидуални електрически превозни средства, по известни, като електрически тротинетки/триколки/мотопеди. Предимствата са безспорни. Те са бързи, удобни, компактни, не замърсяват природата, нямат проблеми с паркирането в рамките на големите градове.
Въпреки това все повече ставаме свидетели на управление на велосипеди и тротинетки в разрез с всички изисквания на пътната безопасност. Това е и причината служителите на охранителна и пътна полиция от полицейските управления и сектор „Пътна полиция“ в Пазарджик да предприемат мерки за по-засилен контрол над водачите на тези превозни средства не само през деня, но и през нощта. Масово електрически тротинетки се предоставят на малолетни, тоест на деца под 14 години, а това е абсолютно забранено от закона. Но дори и да са навършили тази възраст непълнолетните често ги управляват без да използват каска, без изправни светлини и звънец, по пътища от пътната мрежа извън населените места, по двама на една тротинетка.
При велосипедистите също основни грешки са: управлението без светлоотразителна жилетка през нощта или извън населените места, без изправни светлини, движение по двама или трима велосипедисти успоредно, а не един зад друг. Често срещани са внезапни появи на платното за движение, бързо и рисково преминаване през пешеходните пътеки, преминаване на червен светофар, рисково и бързо движение между автомобилите. Отговорност за малолетните и непълнолетните, които не са навършили 16 год. носят родители, попечители или настойници. При установяване на нарушения административни санкции ще бъдат налагани на тях, защото не са упражнили контрол над децата си. При лицата между 16 и 18 години могат да се налагат административни наказания – обществено порицание, а над 18 години административни наказания в пълен обем предвидени в Закона за движение по пътищата.
Предстои и провеждане на работни срещи с представители на общинската администрация в Пазарджик, на които ще се набележат съвместни действия в посока засилване контрола над участниците в движението, които използват велосипеди или електрически средства за придвижване.
Средният резултат от НВО по БЕЛ и математика след 10 клас е под 50 точки