В най-кратки срокове ще бъде направено приоритетно укрепване на връхната конструкция на моста край село Рибник и успоредно с това ще се възстанови хидротехническото съоръжение с доста по-висока от досегашната защита. Това обещаха от Пътната агенция по време на среща в Петрич с представители от бизнеса. Събитието беше организирано след забраната за движение на тежкотоварни камиони над 12 т. по моста край петричкото село.
Изготвеният технологичен проект за укрепване на моста е бил представен от ръководителя на екипа инж. Николай Сотиров, пише БТА. Експертът отчете, че в края на 2016 г. са започнали деформации най-напред на стоманобетонния праг на моста, а след това и деформации по връхната конструкция около втори стълб, където е и слягането. Причината според експертите на АПИ е изнасянето на фин материал в района на стълбовете на моста.
Състоянието на моста при с. Рибник се следи постоянно и в момента, в който то е определено като предаварийно, е въведено ограничение за движението на камиони над 12 тона, припомни инж. Дончо Атанасов, член на УС на АПИ. Според него големият проблем идва от добива на инертни материали, който се извършва в коритото на р. Струма.
„Това е международен въпрос и трябва да имаме нетърпимост“, отбеляза още инж. Дончо Атанасов, посочвайки случващото се в съседна Гърция по коритото на р. Струма.
Заради този процес има проблем и с моста край с. Тополница, където фундаментите също са оголени и започва актуално замерване. Вече са проведени разговори с областния управител Бисер Михайлов за свикването на спешна среща с гръцката страна по проблема и ако се наложи и на правителствено ниво на по-късен етап, но е предупредил присъстващите на срещата: „До приключване на дейностите по моста при с. Рибник, не си правете експерименти и не преминавайте с камиони над 12 тона“.