Въпреки пандемията от COVID-19, показваме сериозно подобряване в развитието на карго-превозите в летищните услуги в последните месеци. Това заяви пред “TrafficNews” изпълнителният директор на Летище Пловдив Спас Шуманов.
Бъдещето на аеропорта e една от основните теми в последните години, не само в региона, но и въобще. Докато няколко пъти вече се удължава процедурата за концесия му, ръководството прави и невъзможното, за да покаже неговия потенциал и колко ключов фактор за икономическо развитие може да има.
Неведнъж се е обръщало внимание, че летището може да развие сериозна карго дейност. Най-новата статистика за работата му показват именно това. През последното тримесечие на 2018 година преминалите товари през Летище Пловдив са 27 тона, година по-късно те са вече 85, а през последните три месеца на 2020-а са преминали 288 тона компоненти през карго терминала. Г-н Шуманов коментира:
„Включихме се във веригата за компонентни доставки за автомобилната индустрия, като отчитаме много сериозен ръст в превозите товари.“
Данните са красноречиви – до 15 декември на Летище Пловдив обслужват средно по 3 карго полета на ден, а преминалите товари са 10 пъти повече, в сравнение с периода отпреди две години. Г-н Шуманов продължи:
„Показваме сериозно развитие на дружеството, като износът на компоненти за Европа става все по-голям. Напълно реалистично е бъдещето този сегмент да е ключов в развитието на аеропорта. Именно това бе и моят бизнес план при встъпването ми в длъжност. В момента показваме много добри показатели.“
Той обърна внимание, че подобно натоварване на аеропорта не е имало от 20 години, като карго полетите са концентрирани към Италия, Германия и Швеция. И допълни:
„Призовавам бизнеса в Пловдив и региона също да използват летището, като ние се ангажираме да предоставим гъвкави и добри условия, които да бъдат рентабилни за дейностите на компаниите.”
Шуманов обясни, че колкото повече се използва летището в региона, толкова повече ще се развива то и ще подобрява услугата.