Въпреки скандалите: Toyota остава най-продаваният автомобилен производител

0
44
Toyota
Снимка: Pixabay

Компанията Toyota Motor запази короната си на най-продаван автомобилен производител в света за четвърта поредна година, след като отбеляза рекордни годишни продажби от 11,2 милиона през 2023 г., предаде “Reuters”. По-рано днес нейният председател се извини за скандалите, свързани с 3 компании от корпоративната група.

Японският автомобилен гигант отчете 7,2% скок на глобалните продажби на групата през изминалата година, включително тези на производителя на малки автомобили Daihatsu и на подразделението за камиони Hino Motors. Тези две дъщерни дружества, както и филиалът Toyota Industries, бяха сериозно засегнати от проблеми, свързани с управлението и процедурите за сертифициране на автомобили и двигатели, които в бъдеще биха могли да навредят на глобалната репутация на марката по отношение на качеството и безопасността.

„Бих искал да изразя най-дълбоките си извинения към нашите клиенти и заинтересовани страни за неудобствата и притесненията, причинени от последователните нередности в Hino Motors, Daihatsu и Toyota Industries,“, заяви председателят на борда на директорите Акио Тойода пред репортери по време на събитие, организирано с цел обявяване на визията за корпоративната група Toyota, основана от неговия прадядо, която понастоящем се състои от 17 компании.

Компанията поясни, че провеждането на събитието, първоначално планирано за 14 февруари, рождения ден на покойния ѝ основател Сакичи Тойода, е било ускорено с оглед на неотдавнашните нередности в компаниите от групата на Toyota.

Стабилни продажби

Глобалните групови продажби на Toyota надхвърлят 10 милиона автомобила през 9 от последните 10 години, с изключение на 2020 г., когато пандемията от COVID-19 нанесе тежък удар върху автомобилния сектор.

Вторият по големина германски конкурент на гиганта – Volkswagen Group, по-рано този месец отчете 12% ръст на продажбите си през изминалата година – 9,2 млн. автомобила, отбелязвайки успешно възстановяване след пандемията.

Последните данни сочат, че продажбите на автомобилите само от компанията майка на Toyota, които включват тези на едноименните марки и серията Lexus, ще достигнат рекордните 10,3 млн. автомобила през 2023 г. Бензиново-електрическите хибриди съставляват около една трета от тях. Електрическите превозни средства с акумулаторни батерии съставляват по-малко от 1%. Гигантът обаче рискува да забави темпото на продажбите си, след като миналия месец Daihatsu спря доставките на всички свои автомобили, тъй като разследване на скандал относно безопасността установи проблеми, свързани с 64 модела, включително почти две дузини, продавани под марката Toyota

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments