Въвежда се възможността за ускорена услуга при издаване на шофьорски книжки

0
268
Шофьорска книжка
Снимка: Pixabay

Въвежда се възможността за ускорена услуга при издаване на свидетелства за управление на моторни превозни средства. Заявления за това се приемат само в ОДМВР и СДВР, а изпълнението е 3 работни дни.

В случаите на подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство (СУМПС) поради изтичането на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат, може да бъде заявена ускорена услуга за издаване – до три работни дни от приемането на заявлението, което се подава само в звена „Пътна полиция“ при Столичната дирекция на вътрешните работи или областна дирекция на Министерството на вътрешните работи.

Чуждестранно СУМПС се подменя с българско при обикновена услуга в срок до 30 дни от приемането на заявлението, което се подава само в звена „Пътна полиция“ при СДВР или областна дирекция на Министерството на вътрешните работи.

Добре е да се знае, че:

Български личен документ се издава въз основа на подадено заявление по образец.

Заявленията с обикновена поръчка за подмяна на българско свидетелство за управление на МПС поради изтичане на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на постоянния адрес от едно населено място в друго населено място, или на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат, се подават в районните управления (РУ) при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес, в звената „Български документи за самоличност“ при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес или в дипломатическите или консулските представителства на Република България в чужбина;

При установена необходимост от допълнителни проверки, както и възникнали технически и/или софтуерни проблеми, свързани с издаването на български личен документ, са основание издаването на български личен документ чрез бърза, експресна или ускорена услуга да се трансформира в обикновена услуга; – Свидетелство за управление на МПС се издава след придобиване на правоспособност по Закона за движението по пътищата (ЗДвП).

Издаването и подмяната на документа се извършва на основание на заявление по образец, подадено лично в звената „Пътна полиция“ на СДВР/ОДМВР по постоянния адрес на заявителя и след представяне на лична карта, временна карта за самоличност или паспорт.

Заявление за издаване на свидетелство за управление на МПС може да се подаде и от лице, упълномощено от заявителя с нотариално заверено изрично пълномощно, в случаите по чл. 17, ал. 5 от ЗБЛД. При подаване на заявлението лицето може да посочи, че желае да получи готовото свидетелство за управление на МПС в РУ, звеното „Български документи за самоличност“ или звеното „Пътна полиция“ при СДВР/ОДМВР по постоянния си адрес.

Заявленията за подмяна с българско свидетелство за управление на МПС, както и за замяна на чуждестранно свидетелство за управление на МПС, се подават в звената „Пътна полиция“ при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес.

На чужденците с разрешено пребиваване в Република България и с придобита правоспособност съгласно ЗДвП се издава свидетелство за управление на МПС по реда на Глава четвърта „Условия и ред за издаване на свидетелство за управление на моторно превозно средство“ въз основа на подадено заявление по образец.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments