До началото на септември ще бъдат обявени обществени поръчки за инженеринг и строителен надзор за участъка Бяла – Велико Търново, който е третата част от автомагистрала „Русе – Велико Търново“. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова, днес по време на парламентарен контрол.
Работи се усилено и до края на есента да има хоризонт за по-голямата част от 133-километровото трасе на автомагистрала „Русе – Велико Търново“. Строителството е разделено на три участъка – „Русе – Бяла“ с дължина 40,24 км; „Обход на гр. Бяла“ с дължина 35,4 км и „Бяла – Велико Търново“ с дължина 57,2 км, допълни още министър Коритарова.
Тя подчерта, че проектът за изграждане на автомагистрала „Русе – Велико Търново“ е включен в Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027, като се изготвя формуляр за кандидатстване за финансиране на първите два участъка.
„Европейските средства няма да са достатъчни за финализиране изграждането им, затова ще бъде необходим допълнителен ресурс от държавния бюджет или друг източник на финансиране за тяхното завършване“, посочи инж. Коритарова.
Тя увери, че са заделени средства в бюджета за настоящата година, които ще се ползват за обхода на Бяла. Посочен е и прогнозен размер на капиталовите разходи/трансфери за периода 2024-2027 г. Извършените разходи по проекта ще бъдат предложени за верификация от страна на европейската програма.
В момента в строителство са близо 8 км от обхода на гр. Бяла, между км 61-и до км 69-и, за които има технически проект и разрешение за строеж. Изпълняват се изкопни дейности за премахване на хумусния слой, включително връзки за п.в. „Гара Бяла“ и п.в. „Ценово“. За останалите 27,5 км от участъка – от км 40-и до км 61-и и от км 69-и до км 76-и, е представен технически проект, който предстои да се разгледа от експерти в АПИ за изразяване на становища, след което ще може да се представи на Експертния технико-икономически съвет към агенцията. За участъка Русе – Бяла в момента се изготвя технически проект. Готовата разработка трябва да бъде предадена за разглеждане от Експертен технико-икономически съвет към АПИ в срок до 18.08.2024 г., информира още инж. Коритарова.
В заключение министър Коритарова увери народните представители, че МРРБ и АПИ работят с приоритет по всички вертикални транспортни коридори, за да се осигури свързаността между север и юг в страната.
НСИ отчете: Какви са били цените на земеделската земя и арендата през 2023 г.?
[…] Важна новина за магистралата Русе – Велико Търново […]
Къде ти Пловдив -Русе, къде Бургас-Димитровград. С БДЖ тези 250км имаш опция да пропътуваш за 7 до12 часа.
Страхотно преживяване
Толкова сме назад в тази държава ,че просто не е истина!И като най големи Ганьовци – идиоти отгоре на всичко се гордеем с това!Резили!Срещу всички останали държави ,даже и срещу някога пропаднала Румъния да бягаме пак не можем да ги стигнем!Циганията и простотията тук надделяват и са в пъти пъти по вече.Ама виж пък в ЕС -то сме.Много важно!Боклукчийски кош на всички държави!Благодарение на нашите безродни и!Срам и позор!