Важно за шофьорите: Въвеждат нови изисквания за технически прегледи и плащане на глоби

Целта е да се подобри събираемостта на глобите на недобросъвестните шофьори в България

14
20704
Автомобил, минаващ през задължителен годишен технически преглед
Илюстративна снимка

Министерски съвет внесе промени в Закона за движението по пътищата, които изискват автомобилът да преминава технически преглед, само ако всички глоби по постановления, фишове и електронни фишове са платени. Целта е да се подобри събираемостта на глобите и да се повиши безопасността на пътя.

Нови възможности за млади водачи и промени в застраховката

Със законопроекта се предлага възможност за управление на МПС от категория В от 17-годишни водачи с придружител, за да натрупат повече опит. В момента всеки желаещ да шофира трябва преди това да е навършил пълнолетие. Идеята бе анонсирана още преди няколко месеца, но бе приета с противоположни нагласи от страна на експертите. Повечето от тях препоръчаха изпитът за шофьорска книжка да бъде направен по-труден, за да може по пътищата да се движат само добре обучени шофьори.

Предлага се и отмяна на изискването за поставяне на стикер за „Гражданска отговорност“ и носене на контролен талон към знака. Вместо това стикер ще бъде лепен върху самата застрахователна полица. След около две години и половина и този стикер ще бъде премахнат, а вместо него върху полицата ще бъде отпечатван двумерен баркод.

Статут „водач на МПС без наказания“ и нови ограничения на скоростта

Водачи без нарушения в продължение на 6 години ще получат статут „водач на МПС без наказания“, който няма да се отнема при определени нарушения. Този статут ще се губи при наложено от съда лишаване от право на управление на МПС. По този начин трябва да бъдат стимулирани шофьорите да спазват правилата по българските пътища, което да намали броя на инцидентите. 

Също така, се предлага намаляване на максимално разрешената скорост по магистралите от 140 км/ч на 130 км/ч, заедно с нови ограничения за различните категории превозни средства. Причина за това е, че доста от произшествията се случват именно по тези пътни отсечки, а високата скорост ограничава възможността на шофьорите да реагират при непредвидени обстоятелства. 

Допълнително обучение за възстановяване на контролни точки и безопасността на автомагистралите

Законопроектът въвежда по-детайлна регламентация за допълнително обучение за възстановяване на контролни точки. Въпреки мерките за безопасност на автомагистралите, статистиката показва, че броят на загиналите на тези пътища е твърде висок. В периода от между 2010 до 2022 година в България са загинали 561 души по автомагистрали, като трагичният инцидент на АМ „Струма“ през 2021 г. значително повиши този дял. Тогава 46 души загинаха в горящ автобус от Северна Македония.

Предвижда се нарушения за средна скорост да могат да бъдат установявани чрез техническите средства на електронната система на Агенция „Пътна инфраструктура“.

Новите промени в Закона за движението по пътищата целят подобряване на безопасността и контрола върху спазването на правилата. Тези изменения имат потенциал да доведат до по-голяма дисциплина и безопасност на пътя.

Забавяне на обработката на глоби за нарушение на бус ленти в София

Абониране
Известие от
guest

14 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Кирилов
Кирилов
4 месеци по-рано

Да беше хубава АМ „Тракия“, да имахме читави шофьори, да имахме и нови коли… Тогава можеше и да няма ограничение на скоростта. Обаче живеем в България и магистралите са ни на дупки, шофьорите са прости и нагли, а колите са трета употреба от Германия. Така че трябва да има ограничения и глоби, иначе ще се изпотрепем.

Редута
Редута
4 месеци по-рано

Това с глобите трябва отдавна да се направи. Но те пак ще измислят нещо и пак няма да си ги плащат…

Фанга
Фанга
4 месеци по-рано

Да не си шофьор в България

И.Антонов
И.Антонов
4 месеци по-рано
Reply to  Фанга

Просто спазвайте правилата за движение по пътищата…

Майора
Майора
4 месеци по-рано

То и сега има ограничения на скоростта, но не се спазват. Шофьорите знаят къде има камери, намалят за 2 минути, после пак си натискат газта. И накрая четем как някой тъпанар е убил четирима души, а той е примерно със счупен крак и обяснява как без да иска. Тия правила са измислени, за да се спазват. Но в България „пътна безопасност“ е само за будалите явно.

петльо
петльо
4 месеци по-рано

изпитът за шофьорска книжка наистина трябва да стане по-труден и да се спре практиката мама и татко да плащат, за да може сульо и пульо да става шофьор

trackback

[…] Важно за шофьорите: Въвеждат нови изисквания за технич… […]

trackback

[…] Важно за шофьорите: Въвеждат нови изисквания за технич… […]

trackback

[…] Важно за шофьорите: Въвеждат нови изисквания за технич… […]

Маринов////
Маринов////
4 месеци по-рано

Приказки само гледат Как да вземат пари снимат за привешена скорост ще използват камерите на тол системата за Средна скорост а защо не снимат за минимална скорост особено на автомагистралата когато някой ганьовец се включи и продължи да кара с 70км при ограничения 130км как няма да има катастрофи а пък за събиране на глобите първо МВР да си оправи системата

trackback

[…] Важно за шофьорите: Въвеждат нови изисквания за технич… […]

trackback

[…] Важно за шофьорите: Въвеждат нови изисквания за технич… […]

trackback

[…] Важно за шофьорите: Въвеждат нови изисквания за технич… […]

Димитров
Димитров
4 месеци по-рано

А кога ще имаме и нормални пътища?