Олимпийските игри в Париж влязоха във всеки български дом. Това каза Весела Лечева по време на заседанието на комисията по „Обществени въпроси и корпоративни комуникации“ на МОК.
„Освен успехите на българските спортисти, данните от българските медии показаха, че 75% от нашите сънародници са гледали, чели, следили през социалните мрежи случващото се в Париж“, коментира Лечева.
Заседанието на Комисията беше първото след Париж 2024 и на него бяха изнесени конкретни данни за аудиторията и оценка на представянето. Половината население на света е следило Олимпийските игри, съобщи президентът на МОК Томас Бах, който отново даде висока оценка както на домакините, така и за всички ангажирани с организацията.
„Въпреки политическото напрежение и бушуващите войни, имахме мирни игри. В Париж спортистите и всички членове на олимпийското семейство отправиха призив за край на конфликтите, а състезанията успяха, поне за малко, да обединят света срещу агресията и омразата, дадоха надежда“, констатира Бах.
Важно е МОК да остане независима организацията, която да не се съобразява с моментната политическа конюктура, а да следва олимпийските принципи и идеали, категоричен беше Томас Бах по време на срещата си с членовете на Комисията.
В доклада на Комисията беше отбелязано, че Игрите са постигнали безспорен успех не само заради спортните постижения, но и заради огромния зрителски интерес.
„Преките предавания на Българската национална телевизия от шампионските опити на щангиста Карлос Насар, финалите в художествената гимнастика, борбата и церемонията по откриването на Олимпийските игри постигнаха рекордни резултати и се превърнаха в най-гледаните летни събития. Ежедневните обзорни предавания на БНТ за всичко случващо се в Париж също привлякоха голяма аудитория, която стана част от олимпийското семейство. В България зрителите гледаха Олимпийските игри и в стрийминг платформата Маx, както и по Eurosport 1 и Eurosport 2. Тези предавания бяха гледани от 49% повече зрители в сравнение с Игрите в Токио“, съобщи Весела Лечева, цитирайки данните за България.
„В Париж целите бяха поставени високо и нашата задача е да направим така, че олимпийските ценности и идеи да бъдат във фокуса на общественото внимание през всички останали дни от годината“, добави тя.
Ан Декампс, изпълнителен директор на комуникациите на Париж 2024, съобщи пред членовете на Комисията, че по време на Игрите е имало 2,7 милиона публикации. Тези с негативна конотация са 12% от цялото съдържание и са свързани с противоречивите сцени от откриването, боксовия турнир при жените, с темата за чистотата на река Сена. Всичко това на фона на 12 милиарда поста, 600 милиона последователи на олимпийско съдържание в социалните мрежи и рекордни рейтинги на телевизионните излъчвания по цял свят.
„Успехът на Игрите беше свързан с националната ангажираност, която успяхме да постигнем и синергията между зрители и състезатели“, добави директорката на комуникациите.
Следващите предизвикателства пред МОК и комисията по „Обществени въпроси и корпоративни комуникации“ са свързани с изкуствения интелект в спорта, така че той да е достъпен за всички олимпийци, а не само за тези, чийто държави са технологични лидери.
„Олимпийската солидарност е водеща за нашата организация, но такава солидарност трябва да има и при използването на новите технологии, които ще променят спорта в много аспекти. Най-важно е да поставим човека в центъра и да успеем да съхраним честната игра“, коментира Бах.
Изображение на НАСА разкрива озонова дупка, три пъти по-голяма от САЩ