Властта бърза с избора на нов генерален директор на ДППИ. Защо?

Ръководството на Министерството на транспорта и съобщенията /МТС/ очевидно бърза да бъде избран нов генерален директор на ДППИ

1
178
Териториално поделение "Пристанище Бургас" на ДППИ
ТП "Пристанище Бургас" на ДППИ. Снимка: Искра.бг, Архив

Ръководството на Министерството на транспорта и съобщенията /МТС/ очевидно бърза да бъде избран нов генерален директор на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ /ДППИ/. 

МТС в понеделник около 15:00 часа публикува на страницата си списък с кандидатите, допуснати до устен изпит. Според мнозина – изненадващо. Допуснатите до изпита са трима: Ивайло Иванов, Георги Събев и Диян Димов. Тоест, това се случва няколко часа, след като стана ясно, че няма да бъде назначено ново служебно правителство.  

Ивайло Иванов в момента изпълнява временно длъжността генерален директор на ДППИ, след като служебният транспортен министър Георги Гвоздейков отстрани Дирк Пергот от поста. По неговите думи двамата се разделили приятелски – нещо, което е трудно проверимо, след като Пергот запази мълчание по въпроса, включително и пред нашата медия. 

Още по-интересен става казусът, след като се разбра, че в списъка на номинираната за служебен премиер Горица Грънчарова-Кожарева Георги Гвоздейков не присъства като министър на транспорта. Неговият пост щеше да бъде зает от един от сегашните му заместници. Разбира се, следващият кандидат за служебен министър-председател може да го остави на поста, но всичко това все още е в сферата на вероятностите. 

В същото време, при тази неясна ситуация в държавата и в самото транспортно министерство, новият генерален директор на ДППИ ще бъде назначен за срок от цели 5 години. Новият министър може да го отстрани от поста му, но той има право да обжалва и съдът спокойно може да постанови, че уволнението му е незаконно и да го възстанови на поста. 

И още – за конкурса за нов генерален директор на ДППИ отговаря зам.-министър Анна Натова, която и до момента е служител – директор на дирекция, на същото това предприятие и се намира в неплатен отпуск. Така тя на практика избира началник на самата себе си, ако не продължи да заема висшия пост в министерството. 

Длъжността на генерален директор на ДППИ е изключително важна и много съблазнителна за мнозина, защото както казват запознати „това предприятие е създадено да харчи„. През него минават обществени поръчки за десетки и стотици милиони левове като например тази за удълбочаването на бургаското държавно пристанище, която бе на стойност 70 милиона лева. С ДППИ и обществените поръчки, назначавани от него, се свързва и скандала за десетки милиони левове във Варна. 

Предстои да разберем и е много интересен фактът кога ще се проведе въпросното устно препитване на кандидатите за нов генерален директор на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“. Искра.бг ще продължава да следи и да ви информира за развоя на събитията около избора на нов ръководител на институцията. 

Масови уволнения в ДППИ? Какво стои зад кадровите промени?

Абониране
Известие от
guest

1 Comment
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Спиридон
Спиридон
25 дни по-рано

Е каква е драмата…
Георги Събев се явява на конкурса, представя се блестящо, както беше през 2022 г. и харчовете спират.
Важното е да няма драматизъм и вълнения.