Почти 60% от учителите отбелязват влошаване на социализацията на учениците заради електронното обучението, посочват данни на Института за изследвания в образованието. Те отчитат, че за всяко второ дете този процес е бил източник на допълнително напрежение и стрес.
Почти две години Божидара редува уроците вкъщи и в училище. Семейство Робев отдавна е свикнало с изпитанията на живота, защото големият им син Бенуа е с диагноза аутизъм. Доротея Робева сподели пред „bTV“:
„Преди в час децата сядаха до него и му помагаха, превеждаха, сега това няма как да се случи, така че за него това онлайн обучение е пълен провал.“
Майката на четвъртокласник, Мария Матеска, вижда нещата по друг начин. Тя е избрала обучението в онлайн среда за нейния син и от началото на COVID пандемията той е посещавал училище само три седмици. Жената обяснява:
„В нашия случай се забеляза точно обратното – повишение на мотивацията, защото той разбра сериозността и така искаше да докаже, че това не е грешният начин на мен и на учителката.“
Психолози са на мнение, че възрастните приемат сегашната ситуация и дистанционното обучението като временна, но за децата това е цялата реалност.