ВМРО: Спирането на АМ Русе-Велико Търново е престъпление срещу живота на хиляди българи

0
403
ВМРО
ВМРО. Снимка: Архив

ВМРО-Русе призовава депутатите от „Продължаваме промяната“ /ПП/, избрани от 19 МИР-Русе, да подадат оставка. Поводът за искането е спирането на готовата процедура за изграждане на така дълго чаканата автомагистрала Русе-Велико Търново. Мотивите за ревизия на процедурите и проверка на договорите са несъстоятелни, тъй като всичко това е преминало през десетки проверки и процедури по Закона за обществените поръчки. Това е поредното реваншистко и напълно лишено от управленческа логика решение на кабинета на Кирил Петков, което излага на риск живота на стотиците хиляди хора от региона, които пътуват по опасни и непригодени за натоварения трафик пътища ежедневно, смятат от политическата сила. ВМРО припомня, че по подобен нелеп начин в началото на мандата на ПП е бил спрян и строежът на АМ „Струма“, чието завършване можеше да спаси почти ежедневните жертви в Кресненското дефиле.

„Да Ви припомним ли, че също така министърът на транспорта Николай Събев обещаваше още мостове над Дунав и какви ли още не пътни екстри на съгражданите си в Русе, а сега позорно мълчи. А за това, че стотици разбиващи се ежедневно от тежкия трафик пътища стоят неремонтирани от началото на годината, защото същите тези „експерти“ от продължаващата промяна уж проверяват едни договори, а всъщност използваха тази хватка да държат в подчинение бившите си партньори от „Има такъв народ“ /ИТН/, чийто министър Гроздан Караджов е начело на МРРБ? А сега вече ги използват, за да си вадят компромати, докато 220 българи са изгубили живота си при катастрофи само за първите шест месеца на годината. Това не е безотговорно. Това е престъпно!“, смятат от ВМРО, като добавят:

„Да не говорим за задълбочаващия се регионален дисбаланс и икономическия колапс, на който цялата тази политическа вакханалия обрича общините от периферията на България. Регионалните неравенства са едно от зловещите лица на демографската катастрофа.“

Една държава спира да инвестира в даден регион и той запада. Липсва достъпност, от там инвестиции, работни места, хората бягат към София или чужбина в търсене на работа и свестен живот. Такова беше положението, когато станах народен представител през 2014 г. с цяла Северна България, написа от своя страна във Facebook профила си съпредседателят на ВМРО Искрен Веселинов, който е от Русе.

Той припомня и действията на ВМРО в 44-тия парламент за преодоляване на тези проблеми, а именно:

„Правих питания към МРРБ, които доказаха, че инвестициите в пътища на юг от Балкана са шест пъти повече, отколкото на север. И то пари на ЕС, които уж трябва да намалят неравенствата в развитие на регионите. И, естествено, населението на север намаляваше два пъти по-бързо.

Едно от изискванията ни за участие в управление бе тази гибелна тенденция да се преодолее и срещнахме разбиране. Възловите инфраструктурни проекти за развитието на Севера бяха обезпечени финансово и стартирани (поне като процедури): скоростния път Видин – Ботевград, АМ Хемус, АМ Русе – Велико Търново, тунелът под Шипка.

А от своя страна областното ръководство ВМРО-Русе призовава народните представители от „Продължаваме промяната“, избраните от 19 МИР-Русе – Димитър Недялков, Калин Иванов и Рена Стефанова, да подадат оставките си. Именно те изграждаха своите кампании, обещавайки на русенци благоденствие и сочейки като приоритет изграждането на АМ Русе-Велико Търново.“

Какво гласи цялата позиция на ВМРО-Русе?

Спирането на готовата процедура за изграждане на първите два лота на магистралата Русе-Велико Търново, десетилетия чакана от русенци, е предателство към надеждите и доверието на избирателите.

Изявлението на министър-председателя в оставка Кирил Петков в подкрепа на това решение подчертава пълното и непростимо неглижиране на проблемите в този рисков пътен участък. Пределно ясно е, че направените заявки за изграждане на нови мостове и тунели за облекчаване на трафика няма да бъдат реализирани. На този фон спирането на вече готова процедура за разрешаване на дългогодишните проблеми по това трасе оставя открита вероятността пътните инциденти с човешки жертви в този участък да продължават. Изграждането на магистралата е и залог за икономическото развитие на целия регион. Без нея, а и другите възлови инфраструктурни обекти, Северна България ще продължи изоставането си спрямо Южна, а хората ще продължат да бягат в търсене на работа и по-добър живот.

ВМРО-Русе призовава народните представители от „Продължаваме промяната“, избраните от 19 МИР-Русе, Димитър Недялков, Калин Иванов и Рена Стефанова, които също сочеха като приоритет изграждането на тоя обект, да изберат дали са верни на обещанията си към русенци или на неадекватния си партиен лидер. Ако е първото, призоваваме ги да напуснат парламентарната група в знак на солидарност с възмущението на нашите съграждани.

Партии има много, Русе е един!

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments