За голям брой фалшиви електронни съобщения от името и/или с логото на „Български пощи“ ЕАД съобщават от дружеството. Те са били изпращани под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.
В повечето случаи в съобщението се уведомява, че клиентът има пратка и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др.
От „Български пощи“ ЕАД обръщат внимание, че не изпраща тези съобщения, не провеждат анкети или игри, не раздават награди, не изискват по имейл заплащане на такси за доставка и при никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка. Имейли, които не носят официалния адрес и не произхождат от домейна на дружеството, не следва да се приемат за достоверни. През последните години Български пощи“ ЕАД не организират томболи и игри, но ако тази политика се промени, те ще бъдат отразени на официалната страница на дружеството.