При онлайн пазаруването на подаръци потребителите трябва да обръщат внимание на крайната цена, която ще заплатят за стоките в кошницата и за доставката. Търговците са длъжни да посочат тази цена в непосредствена близост до бутона за потвърждаването на поръчката и да обезпечат това клиентите им изрично да имат възможност да дадат информирано съгласие с условията за покупката, след като действително са се запознали с тях. За това подсеща основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова в интервю за „Фокус“. Тя даде пример за актуална нелоялна практика:
„Електронни магазини посочват, че клиентите могат да избират между безплатна доставка при взимане на онлайн покупката от физическия магазин на търговеца и получаване в офис на куриерска служба или на адрес срещу съответното заплащане. Когато обаче потребителят е натоварил покупките си в кошницата и остава само да посочи в кой физически магазин да бъдат доставени, се оказва, че в момента „до някои обекти“ такива доставки не се извършват. При смяна на адреса с този на друг магазин на търговеца излиза същото съобщение. Така на практика човек трябва или да се откаже от покупката, или да заплати за куриерски услуги. Или пък да извърши допълнителни разходи и да добави още няколко артикула, за да достигне минималната сума от 80 лв., например, над която доставката става безплатна.“
Когато избираме за подарък ваучер, трябва да обърнем внимание на това дали той е поименен и може ли да се отстъпва на друго лице. Важно е и да попитаме в какъв срок може да бъде използван.
„Може да се окаже, че сме си купили чудесен ваучер, но той да важи до края на януари, а човекът, на когото го поднасяме, да няма възможност да използва услугата или да посети културното или спортното събитие, което е планирано за тази дата. Затова е добре, когато избираме такъв подход, да видим с какъв хоризонт може да се използва този ваучер“, изтъкна тя.