Такса от 40 лв. на ден за ползване на интернет в хотел по Черноморието стресна
туристи. Оказва се, че тя не е обявена предварително. За това са сигнализирали зрители на „NOVA“. Цената на екстрата не фигурира в онлайн офертата за почивка. Според последните данни на ЕК 2/3 от сайтовете за резервации в Европа заблуждават потребителите.
От 352 проверени платформи в 235 цените не са достоверни, установиха контролните органи. Най-често в процеса на резервиране към цената се добавят допълнителни елементи, без потребителят да е получил ясна информация за това. А в 1/3 от случаите първоначалната цена се различава от крайната. Атрактивна оферта за морска почивка на добра цена привлича Елена Гаджева в началото на месеца и тя прави онлайн резервация. Избира комплекс с апартаменти в Елените. Според предложението в цената са включени всички екстри. Впоследствие обаче се оказва, че интернетът и паркингът съвсем не са безплатни. Достъпът до глобалната мрежа струвал 40 лв. за 24 часа, а паркомястото – 12 лв.
Сред необявените такси е и тази за имуществени щети – в размер на 100 лв., и то без да е посочено при какви условия се удържат от депозита. Така евтината почивка за Елена се оказва солена. След като „скритите” такси излизат наяве тя и семейството й търсят връзка с хотела. „Обясниха, че ще бъде направена проверка и се извиниха за причиненото неудобство. След известно време реших пак да проверя и се оказа, че вече ги има ясно и точно упоменати в общите условия на резервацията”, казва Елена.
Според Комисията за защита на потребителите в случая става дума за нелоялна търговска практика. Това дава основание за санкциониране на хотела, обясни председателят на контролния орган Димитър Маргаритов. Експерти в онлайн резервациите съветват внимателно да проследим точно какво включват офертите преди окончателно да натиснем бутона „запази”.