Новите изисквания за ГТП: Има ли вратичка срещу тях?

Минималната заплата е 1000 лева. Как да си купим нови коли, отговарящи на промените, питат шофьори

27
31154
Преминаване на ГТП
Преминаване на ГТП. Снимка: Архив

Има ли вратичка срещу новите изисквания, свързани с Годишния технически преглед /ГТП/? Шофьори твърдят, че има такава и на отделни пунктове са намерили начин да „заглушат“ количеството вредни газове.

Вратичка, свързана с ГТП
Вратичка, свързана с ГТП. Снимка: Facebook

Припомняме, че от 22 юли всички пунктове за ГТП в страната трябва да са си свързали уредите за измерване със системата, използвана от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“. Тези, които не са го направили, няма да работят. Това би трябвало да означава, че няма възможност служителите в пунктовете за ГТП ръчно да въвеждат данните от прегледа, тъй като става автоматично. Засега няма потвърждение на информацията по-горе, че има възможност за подобни манипулации.

Промените предизвикаха голям отзвук сред собствениците на автомобили. Заваляха десетки сигнали от шофьори на бензинови коли, че не могат да преминат успешно прегледа и са били върнати. Водачи коментираха в социалните мрежи:

„Старите бензинови автомобили, не могат да минават ГТП. Колата трябва да е на 200% изрядна, за да мине преглед, който е поскъпнал. Ок, трае се.

Абсурдни ограничения по пътищата, щото нали с цел безопасност. Ок, трае се.

Страх ни е вече да си мием зъбите преди да излезем, за да не отчете като алкохол и да ни вземат книжката и автомобила. Ок, трае се.

И всичко това затягане около шията на шофьора, защото все още нямаме пътища, нито магистрала… Минималната заплата е 1000 лева. Как да си купим нови коли, отговарящи на абсурдните изисквания на скапаната ни държава?“

Същевременно по-рано днес автомобилният експерт и собственик на пункт за извършване на ГТП Румен Дунев коментира за „БНТ“, че с дигитализацията не са възможни технически грешки или манипулации на данните. Той потвърди, че бензиновите коли са по-уязвими при преминаването на ГТП и раздели „проблемните“ автомобили в 3 групи:

  1. Много нови автомобили, които заради некачествени горива, не могат да преминат преглед;
  2. Амортизираните автомобили – при тях освен, че харчат бензин, харчат и много масло, което повишава CO-ото и заради това не могат да преминат през ГТП;
  3. МПС-тата, при които бензиновият двигател работи добре, но имат проблеми с изпускателната система – липсва катализатор или има пропуски в самата система.

Според него това, че една кола не може да премине през ГТП не е „някаква страшна драма“, защото може да се отстрани неизправностите и допълни, че държавата трябва да даде време на водачите да въведат в изправност своите коли.

„В дългосрочен период затягането на мярката по дигитализацията на ГТП ще се отрази в пътната безопасност“, изтъкна той.

ГТП критериите са едни и същи, и са в синхрон с Европа, твърди още експертът. Той отбеляза, че въпреки че автопаркът у нас е застаряващ, той се поддържа по някакъв начин и не е в окаяно състояние.

„Държавата трябваше да даде информационна кампания, за да разясни какво предстои. Когато хората са по-запознати, няма да може да се спекулира с техните страхове“, коментира той снощи пред „NOVA“.

Можете да си припомните съветите как да преминете по-лесно ГТПТУК.

Важно за шофьорите, пътуващи по АМ „Струма“

Абониране
Известие от
guest

27 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Калоян
Калоян
4 месеци по-рано

Вратата е ясно, към моргата или за части, жалко че мозъци не могат да си купят голяма част от българското население, за да не сме на долнопробното ниво на Русия.

Мунчо
Мунчо
4 месеци по-рано
Reply to  Калоян

Мозък не се купува, или го имаш и го развиват или го нямаш. Явно си от вторите

Туба
Туба
4 месеци по-рано
Reply to  Калоян

Върви да си пиеш хапчетата.

Този Който
Този Който
4 месеци по-рано

С подобно мислене накрая ще останат само бизнесмените, държавните служители и по-тъмната биомаса от населението. Такива мерки лекуват само симптомите на болестта. Имаме стари коли, хайде да ги разкараме от пътя. Добре. И какво правят болшинството от хората, които се мъчат все още да живеят в тая държава? Как чичо от село да си купи нова кола с която да ходи да си купи лекарства от града? Защо му е кола ще попитате? Ами защото освен в София, никъде другаде в държавата няма смислен градски транспорт. Ама това зелените от градската десница не мога дори да си го представят.

Ти си
Ти си
4 месеци по-рано

Точно

Охотник
Охотник
4 месеци по-рано

Дойде време да си плащат удоволствието, за да са зад волана и се разреваха. Спирате кръчмите и МОЛ-те. Не ходите по два пъти на море. Месечният бюджет се организира, в посока разходи и после удоволствия. Ако искате удоволствия, ще използвате градският транспорт. Всички, който използват автомобилите си за да изкарват пари. Плащат и продължават напред. Преди да започнете да ме плюете се сетете, как е по “ белите държави“. Искате да е като при тях. Може да. Но си плащате. Това е мечтаният капитализъм. Още ли ви харесва?

Ти си
Ти си
4 месеци по-рано
Reply to  Охотник

Педал

Никой
Никой
4 месеци по-рано
Reply to  Охотник

Егати ограниченото мислене имаш,заради такива,като теб сме на това дереже..

Искам заплата като на "белите държави"
Искам заплата като на "белите държави"
4 месеци по-рано
Reply to  Охотник

Защо един път не започнем със заплатите на „белите държави“, а винаги с правилата , таксите , данъците и т.н

Киро гЕтЕпЕтО
Киро гЕтЕпЕтО
4 месеци по-рано
Reply to  Охотник

Така може да мисли само 3-то поколение див комунист! 🤣😁🤣😁🤣😁 На следващите избори сте пътници обикалящи ОКОЛО парламента без право на достъп!

Гост
Гост
4 месеци по-рано
Reply to  Охотник

Ако искате граждданска война…няма да завърши добре..новите коли горят бързо!

Нещастен пенсионер
Нещастен пенсионер
4 месеци по-рано

Време е да се затегнат мерките!
По пътищата ни картинката е трагична.
Липсва елементарна дисциплина и не се спазват никакви правила.
Често явление е движението на подобия на МПС.
Ръждясали и очукани движещи се не разпознаваеми возила по второ и третокласните пътища.
Дизелови развалини с изкъртени DPF вършеят в градовете и изхвърлят димни облаци в лицата на пешеходците.
Изтървана работа сме и това е!

Ти си
Ти си
4 месеци по-рано

Бил голям тъпанар бе аланкоолу

Мунчо
Мунчо
4 месеци по-рано

Ама те минават, пък с АГУ не минавали. В Германия им дават евро 6 и не плащат данък.

trackback

[…] Новите изисквания за ГТП: Има ли вратичка срещу тях? […]

Цветко
Цветко
4 месеци по-рано

Значи дизела по малко замърсява така ли.Защо тоя лешпери кара кората да се пре миряват със тая простотия която хвърля сажди като за световно .Или бизнеса няма да е съгласен да си смени автопарка със нови дизели което ще им бръкне във джоба.Във много държави газовите коли даже имат привилегии че са на газ.

коко
коко
4 месеци по-рано
Reply to  Цветко

Първо си купи буквар и после коментирай.

Анонимен
Анонимен
4 месеци по-рано

Въобще не искам да ни сравняват с европейските норми ,нека първо да сравнят заплатите, възможностите,стандарта качеството на горива , пътищата покупателната способност и ако там сме наравно с тях нека да изискват.Не може да искаш от магаре да бъде кон.Ако това не го разберат „ония“горе много бой ги чака !!!!

Пламен
Пламен
4 месеци по-рано

ПАК ЩЕ ВИ ОБЯСНЯ ТОВА Е ЕДНА ИЗМАМА СРЕЩУ ХОРАТА. ЗАЛОЖЕНИ СА 2.0% Co2 емисии за всички евро норми няма как да минете. НОРМИТЕ ТРЯБВА ДА ОТГОВАРЯТ НА ЕВРО КАТЕГОРИЯТА СПРЯМО СЪОТВЕТНИЯ АВТОМОБИЛ КАКТО Е ИЗМАЗА ОТ ЗАВОДА! НЯМА КАК ЕДНА КОЛА ДАЖЕ 2018Г КОЯТО МЕРЦЕДЕС ПРОИЗВОДИТЕЛЯ ДА КАЗВА ТАЗИ КОЛА ОТГОВАРЯ ЕВРО 6 И ИМА ВРЕДНИ ЕМИСИ 0.3% ДА МИНЕ НА 0.2% ДАЖЕ ОТ ЗАВОДА ДА Я ИЗКАРАШ ПАК НЯМА ДА МИНЕ. ТОВА Е ИЗМАМА И УДЪР СРЕЩУ ЦЕЛИЯ БЪЛГАРСКИ НАРОД.ТОВА Е ТЕРОРИСТИЧЕН АКТ ЗАЩО МЕДИИТЕ МЪЛЧИТЕ.! ВИЕ ПРОДАЖНИ КОПЕЛЕТА

Nasich2
Nasich2
4 месеци по-рано

Чудите се,каква тъпотия да измислите.Мислите си,че вас няма кой да ви спре,но има.

trackback

[…] Мотоциклетист е пострадал след сблъсък с влекач в село Борован, съобщиха от ОДМВР-Враца. […]

Киро гЕтЕпЕтО
Киро гЕтЕпЕтО
4 месеци по-рано

Е какво да каже дуньо, да имаме филтри на сондите и няма проблем с минаването 🤣🤣🤣 Как минават автобусите и товарните автомобили? Айде да не се задълбочаваме, че да не се хванем 😉. Друг фактор като 5 човека напишат в социалните мрежи в… пункт за ГТП не се минава, този пункт е обречен и приключва работа не след дълго. Играно е знаем какво се случва. Просто трябва да се изчака месец и всичко ще бъде по старо му!

trackback

[…] институции взеха решение в защита на шофьорите. То е свързано с новия стандарт R117-04, който сега влиза в […]

trackback

[…] пунктове за Годишен технически преглед /ГТП/ разпространиха съвети как безпроблемно да се […]

Иии
Иии
4 месеци по-рано

Щом дизелите нямат проблеми с преминаването на ГТП значи има нещо сбъркано с дигитализацията. Ама много са поддържани от собствениците тези дизели. Специалистите, състезатели, собственици на пунктове за ГТП да не ми обясняват защо не може да премине ГТП бензинова кола, а да обяснят защо дизелова успява, при това че е пълен дарак и защо не се приемат стойностите при работа на газ на бензиновите. Защо не се измерва и СО-то на дизелите. Нима няма стандарт и за тях.

Коко
Коко
4 месеци по-рано
Reply to  Иии

Прочети малко повече и тогава коментирай.

Асен
Асен
4 месеци по-рано
Reply to  Иии

Точно така двоен стандарт. Защото превозвачите са се намесил с дизеловите си кенефи. И аз за дадох подобни въпроси но ми изтрих коментарите.