До утре авиокомпания „Wizz Air“ трябва да представи на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ /ГВА/ План за действие с превантивни мерки срещу закъсненията и отмяната на полети. Това стана ясно след среща между главния директор на ГД ГВА Анелия Маринова и представители на „Wizz Air Hungary Ltd“.
По време на разговорите Маринова отчете, че от началото на годината досега в ГД ГВА са получени над 500 жалби от пътници на „Wizz Air“, а над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията. Тя обясни, че само през месец юли на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са изпълнени с повече от 2 часа закъснение.
„Това буди сериозно притеснение в националния орган по правоприлагане и ще предприемем мерки за да гарантираме, че европейските регламенти за защита на правата на пътниците се спазват“, категорична бе Маринова.
По отношение на необработените над 200 жалби на пътници, представителите на авиокомпанията поеха ангажимент до 3 седмици да разгледат всички тях. Те посочиха, че са идентифицирали грешка в информационната си система и поради това оплакванията не са получени.
Двете страни се договориха още този месец да започнат редовни срещи, като целта е да има навременен обмен на информация, както и да бъдат разгледани предложените в Плана коригиращи мерки за справяне със ситуацията на летищата.
Срещата е в продължение на започнатите дискусии от миналата седмица в Министерството на туризма, които са сигнализирани от туристическия бранш за зачестяване на случаите с отменени и закъснели полети.