В момента портфейлите са изтънели заради изминалите празници. Заради купуването на подаръци и организирането на събития разполагаме с по-малко финанси. Междувременно ни заливат оферти, при които изкушаващото е не толкова процентът отстъпка, а по-ниската цена спрямо тази, която се е искала за същата стока едва преди няколко седмици.
Януарските намаления наистина може да изглеждат изкушаващи! Но ако се впуснете в приключението да пазарувате от тях, има важно правило! Проучете има ли друга причина стоките да са толкова намалени – скрити дефекти, деформации и замърсяване в резултат на изпробване от много клиенти и пренареждане от консултантите, силно ограничен избор откъм номера и цветове и пр.
Експертите от онлайн платформата „Ние, потребителите“ обръщат внимание на 3 важни момента, които е добре да си изясните преди да купите стока на значително по-ниска цена от тази, на която е продавана доскоро:
- Преди всичко, задайте си въпроса: нужна ли ви е тази стока точно сега и не можете ли да отложите или изобщо да пропуснете покупката?
- На следващо място трябва да се замислите за вас или за търговеца е по-важно да се осъществи тази сделка? Имайте предвид, че в момента продавачите търсят начини да пласират залежалата стока, за да може постепенно да освободят място за новите колекции, които ще започнат да зареждат за следващия сезон.
- И най-важното – проверете дали няма да бъдат ограничени по някакъв начин законовите ви права само защото ще купите на значително по-ниска цена? Например, да ви кажат, че нямате право на рекламация, ако впоследствие установите наличието на някакъв дефект. Не се примирявайте и ако опитат да ви отнемат права, с които обичайно разполагате като това да премерите дрехата или да изпробвате функционалността на уреда преди да ги закупите.
„Тези намаления биха могли да са реални, защото са поредните. А и търговците искат да се освободят от някои стоки. Скоро ще започнат организация по зареждането с нови колекции и затова имат интерес да реализират тази продукция, вместо да я прибират в склада чак за догодина. Това за тях би означавало разходи, а и риск дали въпросните стоки ще бъдат актуални през следващия сезон.“, коментира Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“ по Еuronews Bulgaria.
Заради това потребителите трябва да имат едно наум и за нелоялните практики за пласиране на стоките. Такава може да бъде подвеждаща информация за условията. Например, да пише намаление 50% при покупка на 2 броя облекла, но чак на касата или като си погледнете касовата бележка да научите, че отстъпката се прилага само от цената на втората, по-евтина стока, а не за цялата сума. Или че трябва да закупите 2 еднакви стоки, за да ползвате обявения отбив от цената – нещо, за което не сте били уведомени предварително.