Яслите да станат част от просветната система – сред приоритетите на МОН в предучилищното образование

0
1170
Детска градина
Детска градина. Снимка: Pixabay

Просветният министър Галин Цоков представи приоритетите в предучилищното образование по време на кръгла маса на тема „Визия за децата в България“ в парламента. Сред тях са яслите да станат част от образователната система като се засили подкрепата за ранно детско развитие.

„Създадена е междуведомствена работна група с участие на експерти от Министерството на образование и науката, Министерството на здравеопазването и Министерството на труда и социалната политика, а най-важният акцент в дебатите са специалистите, които работят в яслите“, обясни проф. Цоков.

Министър Галин Цоков, Елисавета Белобрадова и Цветелина Заркин
Министър Галин Цоков, Елисавета Белобрадова и Цветелина Заркин. Снимка: МОН

Според министъра много е важно хората с медицинско образование да получат възможности за допълнителна квалификация и да станат специалисти по ранно детско развитие.

„Трябва да надграждаме опита, който имаме, но и да се съобразяваме с данните от международните изследвания, които показват, че колкото по-рано започва педагогическата подготовка при децата, толкова по-високи резултати постигат“, уточни той.

„Стартираме и разговор с университетите за създаване на бакалавърски и магистърски програми с насоченост ранно детско развитие“, каза още проф. Цоков.

Много е важно да се засили педагогическата подкрепа за децата, но и да имат те достъп до специалисти – логопеди и психолози, категоричен е проф. Цоков.

„Паралелно работим и по конкретните нормативни промени, които да регламентират и да дадат завършеност на цикъла на предучилищното образование през първите 6 години на децата“, каза още Галин Цоков.

В кръглата маса, организирана от депутата Елисавета Белобрадова и общинския съветник Цветелина Заркин, се включиха експерти от различни институции, както и представители на гражданския сектор.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments