Текстове, предложени от Министерството на околната среда и водите /МОСВ/, предизвикаха сериозно брожение сред шофьорите. В тях се предвижда да бъде забранен вносът на леки автомобили, които са под Евро 4. Нещо повече. Предвижда се дори на собствените на такива коли да им е забранено да ги продават, предаде „NOVA“.
Тази мярка е част от Интегриран план за енергетика и климат. В момента тези текстове са на обществено обсъждане и след това предстои да бъдат внесени за одобрение в Европейската комисия /ЕК/. Целта на промените е да се намалят вредните емисии, които се изхвърлят в атмосферата.
Така предвидените рестрикции засягат най-вече автомобилите, които са около 20-годишни или по-стари.
Така например Иван е един от тези, които търсят да закупят кола, която да е внос от чужбина. Той иска тя да бъде подходяща едновременно и за гората, и за магистралата. Но за съжаление за момента удря на камък.
Идеята на МОСВ среща съпротивата и на вносителите на автомобили като Георги. Той подчерта, че има голям пазар и покрай него се препитават около 30% от автосервизите и пазара на авточасти.
Освен гибел за търговците може да се стигне и до това част от българите да останат без кола. Причината е, че те нямат възможност да купуват нови автомобили. И за пример той даде електрическите колите, чиято цена е между 60 и 80 000 лева.
Друга мярка пък предвижда да се спрат изобщо от движение колите, на които са премахнати катализаторите или филтрите за твърди частици. А данъците за старите автомобили да станат по-високи.
Температури от 13-14 градуса привличат туристи на Седемте рилски езера
Какво ще се случи на вносът и износът на стари ретро автомобили с висока стойност с хора които са колекционери и бизнесът със реставриране на ретро автомобили какво се планува