Заради пандемията повечето деца в Англия изостават с ученето си – а някои значително са се върнали назад със своите социални умения, казва Центърът за изследване на обучението на Обединеното кралство Офстед, цитиран от “BBC”.
Доклад от образователния надзор предупреждава, че някои малки деца са забравили как да използват нож и вилица или са се върнали обратно към пелените. По-големите деца са загубили своята “издръжливост” за четене, твърдят инспектори. Министерството на образованието съобщи, че показва необходимостта училищата да бъдат отворени.
Споделени преживявания
Офстед изследва въздействието на пандемията от COVID-19 върху децата въз основа на посещения в 900 училища и дългогодишни доставчици тази есен, като установи, че това е много споделен опит. Главният инспектор Аманда Спилман казва, че има три „широки групи“, които описват случилото се:
“Най-тежко засегнатата група са малките деца, които страдат от времето извън училище, като се връщат назад по думи и цифри и с регресия обратно в пелените сред обучени на гърне деца, други пък губят основни умения като използване на нож и вилица.”
По-голямата част от децата в средата “са се провалили в обучението си в различна степен, тъй като училищата са затворени за повечето деца и движението е ограничено”, а в доклада се казва:
“Загубеното обучение не е аргументирано, но е трудно да се оцени.”
Има и деца, които намират заключването за положително преживяване – тези деца, от подкрепящ, но не непременно доста по-силен произход, може би са се възползвали от по-голямото чувство за съвместност с родителите и “качествено прекарване на времето” като семейство.
Но Спилман казва, че това не се е разделило по линия на предимствата и лишенията, а вместо това фактори като това дали родителите са били в състояние да прекарват време с деца и семейства, имайки това, което тя определя като „добри структури за подкрепа“.
Сред по-големите деца Офстед предупреждава за загуба на концентрация сред завръщащите се в училище и че „онлайн кавги“, започнали в социалните мрежи по време на заключването, сега „се разиграват в класната стая“. Има съобщения и за загуба на физическа годност, докато други ученици показват “признаци на психично страдание”, с опасения относно хранителни разстройства и самонараняване.
Има опасения относно ученици, които досега не са се завърнали в училище – и в една трета от училищата се наблюдава “увеличаване на броя на децата, които се отстраняват от училище, за да се обучават у дома”.
“Пожарогасене” в училищата
Но инспекторите казват, че училищата все още имат „противопожарни“ практически проблеми за продължаване на движението по време на пандемията, с предизвикателството да управляват балони и да реагират на огнищата на Covid.
Джеф Бартън, лидер на профсъюза на главните учители на ASCL, каза, че докладът “ясно показва образователното и емоционалното въздействие на затварянето на училищата и защо трябва да направим всичко възможно, за да останат училищата отворени”. Но той предупреди, че става финансово неустойчиво поддържането на работа на училищата, като цената на мерките за безопасност и необходимостта да се плаща за доставчици, когато учителите трябва да се самоизолират.
Говорител на Министерството на образованието заяви: “Правителството е наясно, че връщането на всички ученици и студенти в редовно обучение е национален приоритет.” Според него 1 млрд. паунда догонващ фонд, включително подкрепа за обучение, ще помогне да се компенсира загубеното обучение.