„Държавата трябва да встъпи в ролята си и ако не се старае да защитава само интереса на частните фирми – ще се намери решение така, че да не бъдат загубени дадените авансово огромни суми на строителните фирми. Всичко зависи от поведението на държавата и как ще гарантира раздадените пари.”
Това коментира заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков в интервю за „Свободна Европа“. Той обясни, че договорите със строителните фирми за текущ ремонт и поддръжка на републиканските пътища са правени в тяхна полза и те са облагодетелствани.
„От тук нататък ще вкараме нещата в нормални правила и съм сигурен, че за част от тях дори е по-изгодно да работят по правилата“, подчерта Шишков.
Той отново обясни, че под формулировката за текущ ремонт и поддръжка на пътища са се правили прикрити основни ремонти на участъци от републиканската пътна мрежа, защото текущият ремонт е два пъти по-скъп, но за сметка на това без необходимите строителни документи, без контрол на качеството и без гаранция за строителството.
Заместник-министърът съобщи, че са се споразумели с пътните фирми досегашните договори за текущ ремонт и поддръжка да бъдат прекратени, като държавата им гарантира средствата за зимно почистване. Строителите ще довършат започнатите участъци и от следващата година МРРБ ще обяви нови обществени поръчки за възлагане на основен и текущ ремонт на пътищата, стана ясно от думите на Шишков.
Той съобщи още, че текат процедури по строителната документация и следващата година ще продължи изграждането на 4, 5 и 6 лот на АМ „Хемус“.
По повод използването на т. нар. мигащ зелен светофар, който бе въведен в София и предстои спирането му от Столична община, архитект Шишков беше категоричен, че МРРБ не е спирало неговото използване.
„Съгласно Закона за движение по пътищата от 2015 г. има забрана за този мигащ светофар“, поясни заместник-регионалният министър и подчерта, че някой не е спазвал закона досега, а общината изведнъж е решила сега да го спазва. Затова Шишков попита риторично защо Столична община точно сега реши да се придържа към правилата и набеждава МРРБ като виновник за спиране на този вид сигнализация?
„Ние нямаме никакво отношение като действие“, заяви заместник-министърът и заключи, че за въвеждането на мигащ зелен светофар трябва да се направят законодателни промени.