„Железопътен възел Пловдив е сред най-важните железопътни обекти в България, с голямо регионално, икономическо и стратегическо значение. С модернизацията на инфраструктура и нов подвижен състав ще изградим България на релси. Това е нашата цел, която бихме искали да развием и постигнем, а именно обществото да се възползва от модерен, бърз и комфортен железопътен транспорт.“
Това обяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Божидар Костадинов при първата копка на проект за развитие на железопътен възел Пловдив.
Церемонията се състоя на жп гара „Тракия“, пост „Разделен“, където зам.-министър Костадинов подчерта, че този пост не би следвало да разделя, а да обединява, тъй като железопътен възел „Пловдив“ е изключително важен.
„През него преминават всички линии по различните транспортни коридори, а именно свързаността между Азия и Европа, както и от Гърция към Северна Европа“, посочи Костадинов.
Проектът ще осигури пряка връзка между двата най-големи района на Пловдив – „Централен“ и „Южен“. Паралелно с това, обектът е част от по-мащабния проект за изграждане на железопътна магистрала от София до Бургас. Дейностите включват рехабилитация и модернизация на железопътната инфраструктура в участъците жп гара Пловдив-Пловдив разпределителна-Крумово и Пловдив разпределителна-Скутаре, реализация на пътен пробив под жп гара Пловдив, развитие на коловозите на жп гарите, попадащи в обхвата на жп ареала и премахване на съществуващи прелези и замяната им с надлези.
Финансира се със средства по Механизма за свързване на Европа. Стойността на договора е 132 520 700 лв., а срокът за изпълнение – до 35 месеца. Изпълнител на договора е Обединение „Геострой Лантания“, включващо фирмите „Геострой“ АД и „Лантания“ АД.