Въвеждането на единната европейска валута, като един от символите на ЕС, е доказателство за задълбочаването на европейската интеграция на България. Това каза заместник-министърът на икономиката и индустрията Николай Павлов по време на откриването на конференция „Въвеждане на еврото – рискове и предизвикателства. Опитът на Хърватия“.
Той подчерта, че членството ни в най-развития паричен съюз в света ще ни донесе значителни ползи в икономически, социален и репутационен аспект.
„България ще направи голяма крачка напред в своята интеграция и ще участва в процеса по формиране на паричната политика в ЕС“, каза зам.-министър Павлов.
В рамките на форума зам.-икономическият министър подчерта, че нашата страна работи усилено за пълното въвеждане на европейските изисквания в законодателството с цел подготовка на българските предприятия и потребителите за прехода към новата валута.
По време на конференцията зам.-министър Павлов припомни, че стратегическата цел на България е да изпълни условията за членство в еврозоната до края на 2024 г., след което да въведе еврото като национална валута.
„Действията, необходими за постигането на тази цел са свързани със спазване на бюджетна дисциплина и намаляване на инфлацията до нива, сравними със страните с най-ниска инфлация в еврозоната.“
Павлов бе категоричен, че членството ни в еврозоната ще подпомогне външнотърговския стокообмен и привличането на чуждестранни инвестиции.
В рамките на събитието икономическият заместник-министър подчерта, че след като България изпълни изискванията за присъединяване към еврозоната, българският бизнес трябва да разполага с достатъчно време, за да се подготви за действителното преминаване на информационните, вътрешно-фирмените системи за управление на процесите и разплащателните системи.
„Преходът от лев към евро следва да се осъществи плавно и информирано, за да може ползите от членството да се усетят от всички“, каза зам.-министър Павлов.
Конференцията бе организирана от Българо-хърватският бизнес клуб (БХБК), съвместно с г-жа Мирела Тасева, СТИВ Загреб и в партньорство с Българската търговско-промишлена палата (БТПП).