Зам.-министърът на МРРБ: АМ „Хемус“ се е превърнала в една строителна илюзия

0
34
Иван Шишков
Иван Шишков. Снимка: МРРБ

АМ „Хемус“ през последната около година и половина се е превърнала в една строителна илюзия, заяви заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Според него държавата е била най-големият нарушител на Закона за устройство на територията. Той коментира пред „БНР“:

Създава се една илюзия как се строи, колко е важна. Тя наистина е много важна, но от нещо, което наистина би трябвало да е приоритет на държавата, се превръща в строителна илюзия. Аз си представях, че цялата магистрала се строи. Не мога да си представя защо не е планирана цяла магистрала, защо не е отчуждена цялата, защо не е получила разрешение за строеж и да се строи на лотове, но да има процедура за всичко това.

Зам.-министърът беше категоричен, че за 4-ти лот има решение на Министерски съвет за отчуждаване. По думите му се довършват процедурите за това, но за 5-ти лот предстои да се внесат решения в МС за отчуждаване. Той уточни, че е са били получени жалби заради унищожени горски територии поради строителството на магистралата. Архитектът направи коментар и за държавното дружество „Автомагистрали“:

Изкуствено е създаден проблем, защото „Автомагистрали“ няма ресурс да строи. Тя обаче на прави договори за подизпълнители за строителство, а прави договори, свързани с доставка на материали и строителна техника. Накрая ще се окаже, че държавното дружество е виновни и всички щети ще останат в държавата. Едни фирми ще си получат парите, защото ще доставят материали, едни фирми ще си получат парите, защото са доставили строителна техника, а накрая качеството и некачеството на строителството ще остане в „Автомагистрали“.“

Зам.-министърът заяви, че предишните управляващи от ГЕРБ са раздали пари за АМ „Хемус“ занапред и то дори на места, където не се знае къде ще мине трасето. По думите му в момента е пълен юридически хаос с документацията на автомагистралата. Иван Шишков уточни, че за МРРБ е важно да се направи анализ, а не ревизия на това, което се строи, за да може да се продължи и допълни:

Очевидно строежът на „Хемус“ е бил една изключителна манипулация. Ние искаме да кажем, че това, това, това и това е направило незаконно, това ще го решим с извънредни мерки и ще го предложим законово на следващото Народно събрание. За да можем да продължим по законов ред.“

Зам.-министърът подчерта, че за трите лота на АМ „Хемус“, които имат одобрен Подробен устройствен план, ще се направи всичко възможно да получат разрешение за строеж, за да започне строителството им законно. Той добави:

Следващото правителство ще трябва да решава как ще го строи, защото това е политическо решение, както и какво ще прави с дружество „Автомагистрали“. Ударно продължаваме документално да се свърши това, което е пропуснато във времето. Искаме да оставим на следващия редовен кабинет една почти свършена процедура за строителство от 4-ти до 6-ти лот и едно изяснено трасе от 7-ти до 9-ти лот, за да може да се продължи. Ясно е, че АМ „Хемус“ няма да бъде завършено до 2024 година.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments