В началото на лятото стартират проверките по баровете и заведенията по българското Черноморие. Целта – да се разбере дали се продава разреден или фалшив алкохол на клиентите. Инспекцията по северното ни море досега показва, че няма тежки нарушения, но несъответствия се установяват най-вече на места, където се предлага услугата „All Inclusive“. Какво съветват специалистите и за какво трябва да бъдем внимателни, когато си поръчваме спиртни напитки?
Служители от Комисията за защита на потребителите /КЗП/ избират заведение на случаен принцип, за да проверят дали предлаганият алкохол е качествен. Персоналът на един от проверяваните барове твърди, че алкохолът, който предлагат е качествен и много държат на това.
„Посрещаме и изпращаме винаги клиентите си със широка усмивка. Досега е нямало никакви оплаквания.“, добавя сервитьорката Марина Николова пред „NOVA“.
Въпреки твърденията й експертите правят проверка на случаен принцип на бутилките, в които има спиртни напитки. При нея се взимат проби от отворените, като към тях се прибавя и такава от затворена бутилка от същата партида. Регионалният директор на КЗП-Варна Христо Милев уточнява:
„От 3-те проби едната остава за търговеца. Втората проба отива в акредитирана лаборатория, за да се изследва за физико-химичен, органо-липтичен анализ. Третата проба остава като контролна.“
Резултатите ще бъдат готови след месец. При констатирано нарушение, търговецът ще бъде санкциониран. Специалистите коментират, че най-често има нарушения с етикетирането на бутилките: „Под 40 градуса уиски, ако се предлага, то не следва да бъде етикетирано с надпис, на който да пише „уиски“. Следва да има надпис на български език „спиртна напитка“, като по никакъв начин не следва да бъде оказвано, че тя е с вкус на уиски – това е забранено от закона.“
Това не вреди на организма ни и тези напитки не са опасни, но не получаваме това, за което сме платили, добави Милев. КЗП ще извършва проверки през цялото лято.