От понеделник стартира предлагането на 39 безплатни административни услуги в клонове на Български пощи в сътрудничество с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта. Това съобщиха от правителствения пресцентър. Пилотната инициатива е била разработена съвместно с Министерство на електронното управление. Тя е първата стъпка към проекта „Дигитална трансформация на Български пощи и предоставяне на комплексни услуги“, който предстои да се изпълни в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост.
„От първия ден, в който с моя екип отговаряме за „Български пощи“ се борим не просто за тяхното оцеляване, а за техния разцвет и бизнес просперитет. За целта включихме едно от най-обичаните български предприятия като абсолютен приоритет в Националния план за възстановяване на държавата от ковид кризата и осигурихме допълнителни инвестиции. Благодарение на новото ръководство, което макар и временно да е начело на „Български пощи“, бе разработен детайлен и изключително професионален бизнес план, с който всяко следващо ръководство, ако има потенциал и желание, ще превърне пощите в печелившо предприятие само до няколко години. Предлагането на административни услуги в клонове на пощите е първата стъпка от този процес“, коментира старта на услугите вицепремиерът по ефективно управление Калина Константинова.
Партньорството с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта ще осигури достъп до голям брой административни услуги в областта на социалното подпомагане. Сред тях са заявяването на целева помощ за отопление, издаването на служебна бележка за удостоверяване на регистрация на търсещо работа лице и отпускането на еднократна помощ при раждане на дете. Първите станции, които ще предлагат услугите, освен в София, са в малки населени места, в които пощите са едно от малкото останали лица на държавата. Първите шест пощенски станции са:
- Централна поща в гр. София.
- с. Селановци, област Враца.
- гр. Баня, област Пловдив.
- с. Маринка, област Бургас.
- с. Крушовица, област Плевен.
- с. Игнатиево, област Варна.
„Благодарение на предоставяните нови услуги ще гарантираме допълнителни възможности за подкрепа на уязвими социални групи в страната. Когато поех управлението на пощите, може би в най-тежкото състояние за цялото им съществуване, в очите на служителите срещах отчаяние и скептицизъм. Никой не вярваше, че изобщо има надежда за „Български пощи“. Сега, когато вече 3 месеца работим заедно, те виждат, че обещанията започват да се превръщат едно по едно в реалност. Срещат ме по коридорите и ми казват колко са щастливи и благодарни, защото за пръв път от десетилетия не са били излъгани. За служителите на „Български пощи“, а вече и за мен, пощите не са просто работа, те наистина са мисия“, каза временно изпълняващия директор Богдан Теофанидис.
Предлагането на административни услуги в избрани станции е първа стъпка към визията на правителството за преобразяването на „Български пощи“ в единен център за административни услуги. Експертите от кабинета на вицепремиера Константинова подсигуриха обща инвестиция от над 100 млн. лв. по Националния план за възстановяване и устойчивост. С тези средства ще се извърши обновителен ремонт на над 500 станции, а над 68 млн. лв. ще бъдат инвестирани за модернизация и дигитална трансформация на цялата клонова мрежа.
Изпълнението на проекта ще подобри достъпа до административни услуги в малките населени места и ще създаде удобство, спестявайки на гражданите време и средства за пътуване. Едновременно с това ще допринесе и за оптималното използване на разгърнатата мрежа от пощенски станции на дружеството, разширявайки продуктовото портфолио на оператора и създавайки нов източник на приходи.
Информация за административните услуги, които гражданите могат да заявяват в рамките на пилотния проект, ще бъде достъпен от утре на официалния сайт на „Български пощи“. В пощенските станции също ще е налична информация за предлагането на новите административни услуги.