Близо 300 обаждания са получени само за ден, откакто заработи безплатната телефонна линия за консултации на хронично болните пациенти. Тази линия е подновена заради създалата се ситуация с COVID-19. Тя може да се използва от всеки пациент, който няма как да достигне до лекуващия си лекар, но има нужда от консултация.
Първоначално е била отворена тази година от март до началото на лятото. През този период е имало над 3000 обаждания от пациенти. В нея се предлагат консултации и успокоение на хората за техните състояния. Само за ден работа са били регистрирани около 300 обаждания. Наталия Манева от Националната пациентска асоциация заяви пред „NOVA“ причината поради, която е била открита тази линия:
„Тази линия е създадена преди всичко, за да бъде в полза на хората с хронични заболявания и на тези, които се съмняват, че имат инфекция от COVID-19”.
Идеята на линията е да поеме тежестта, която изпитва в момента здравната ни система. Тя разполага със специално меню, което може да препрати нуждаещите се към определен лекар или специалист, които са на разположение в центъра. Има двама лекари от COVID секторите, психолог, кардиолог, онкологичен пациентски консултант и ендокринолог. Най-много са били обажданията на пациенти с диабет, сърдечно съдови заболявания и със симптоми на коронавирус.
Психологът Милена Маринова помага на хората да преодолеят тревожността от случващото се около тях. Тя сподели, че хората са под голям стрес. Линията и консултациите са напълно безплатни. Можете да се свържете с центъра на телефон – 080014515 от 09:00 до 18:00 часа всеки делничен ден.