Автомобилната индустрия на Великобритания призовава за пакет от мерки за подкрепа на бизнеса, включително намаляване на ДДС, тъй като според експерти в сферата едно от шест работни места в сектора е изложено на риск от ликвидиране заради кризата, свързана с COVID-19. От Дружеството на производителите и търговците на моторни превозни средства заявиха, че една трета от служителите все още са в принудителен отпуск, а държавните субсидии за временно освободените от длъжност, ще бъдат спрени през есента, затова секторът има спешна нужда от помощ, пише „SkyNews“.
През юни са обявени повече от 6000 съкращения на работни места в сектора, гласят официалните данни. Фабриките затвориха врати през март заради ограничителния режим и въпреки че някои от тях отново възобновиха дейността си, много други работят с намален капацитет, а трети остават затворени за неопределено време.
Комбинацията от намалено търсене и социално дистанциране забавят производителността, твърдят от Дружеството на производителите и търговците на моторни превозни средства. Последното проучване на търговския орган показва, че една от шест работни позиции в бранша, в който работят близо милион души, включително 168 000 в производството, са изложени на риск.
Очаква броят на произведените автомобили и микробуси да спадне с една трета, достигайки 920 000 през тази година. През април броят на колите, произведени във Великобритания, е намалял с 99,7%, достигайки най-ниското си ниво от Втората световна война насам.
Дружеството на производителите и търговците на моторни превозни средства призовава за мерки, включително неограничен достъп до спешно финансиране, осигуряване на постоянни работни позиции, намалени бизнес ставки и ДДС, както и политики, които да насърчат отново доверието на потребителите. Главният изпълнителен директор на организацията Майк Хоуз заяви, че подкрепата от страна на правителството, което в момента плаща 80% от заплатите на работниците, които са принудително освободени от длъжност, е „безпрецедентна„.
„Все пак работата все още не е свършена. Точно както видяхме в други страни, имаме нужда от пакет от мерки за подкрепа на бизнеса, за да възобновим дейността си, да възвърнем търсенето и предишния обем на работа и растеж.“, допълни той.
В секторa, който е най-големият износител на стоки във Великобритания, има опасения, че условията за търговия с Европейския съюз може да се влошат, след като в края на 2020 г. приключва преходният период на „Brexit“.
Сценарият, при който няма споразумение би навредил сериозно на благоприятните перспективи и би намалил работния капацитет до под 850 000 бройки произведени стоки до 2025 г., което ще бъде най-ниското ниво от 1953 г. досега., предупреждават експертите.