Китайски евтин катализатор с кратък живот или нов под наем за Годишния технически преглед /ГТП/ – пред тази дилема са изправени собствениците на коли, които се притесняват, че може да не преминат успешно през пункта. Припомняме, че от 22 юли уредите за измерване във всички пунктове за ГТП у нас са свързани със системата, използвана от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“. Тоест процесът е дигитализиран, данните отиват директно в институцията и служителите в пунктовете вече не ги въвеждат ръчно от прегледа, тъй като това става автоматично.
Така мерките бяха затегнати и шофьори на автомобили алармираха, че с нови бензинови коли не могат да преминат успешно прегледа, а стари дизелови, за които се твърди, че замърсяват повече, нямат проблеми. Това наложи промяна в наредбата, за да може все пак водачите да имат време да отстранят неизправностите си.
Новите правила са в сила вече над месец, а през пунктовете са преминали 260 000 коли. От тях 3558 са били върнати да си оправят проблемите, а 245 са били спрени, пише „БНР“. Според статистиката през този период едва 1,35 на сто от автомобилите не са минали успешно през пункта за ГТП заради констатирани значителни неизправности, а 0,09% заради установени опасни технически неизправности.
В рамките на месец в интернет пространството бяха разпространени стотици съвети, препоръки и критики, чрез които да стане по-лесно преминаването през дигитализираната система. От автосервизите също са категорични – проблем има.
При по-леките казуси, където има налични, но неизправни катализатори, от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ /ИААА/ разпространиха наредба за обществено обсъждане. В нея мерките включват вместо 15, собственикът да има 30 дни да отстрани проблема.
Преди общественото обсъждате на измененията в документа, пунктовете посочиха, че ИААА е настроила системите си така, че ако има проблем с емисиите в отработените газове, автомобилът не отива с репатрак до автосервиза. А поставени в по-ниската категория – „значителни“, на собствен ход водачите да си закарат автомобилът за отстраняване на проблемите.
Крайният срок за обществено обсъждане на промените е през септември. През това време шофьорите търсят „заобиколни“ варианти. И според някои от тях в социалните мрежи се предлагат катализатори под наем. Към момента обаче не е ясно дали има собственици, които са се възползвали от „офертата“.
Владислав Терзиев работи в автосервиз в Пловдив. Той споделя, че клиентите му искат смяна на катализатора, но да е на по-ниска цена.
„Това е лесно“, смята той, но негов колега добавя добре познатата поговорка: „Понякога евтиното излиза скъпо.“
Според автомонтьорите дори и да се премине успешно с рециклиран катализатор през пункт за ГТП, има опасност за автомобила.
Към момента от МТС не са са посочили качеството на горивата за причина за създалите се проблеми. От Агенция за технически надзор скоро не са публикували и доклад за качеството им, като последната проверка е била поискана преди 4 години от Върховна административна прокуратура.
I-Size срещу ECE R44/04: Как да изберете най-доброто детско столче
Аз продавам оригинален за forester 2.0 xt 177(petio_vitanov@abv.bg)
Типично за случващото се в България. Некомпетентни некадърници!
Тъй наречените“специалисти“ СА ПЪЛНИ НЕКАДЪРНИЦИ И ЦИРКАДЖИИ! Българино събуди се !