„Работим приоритетно за възстановяване на позициите ни на скандинавския пазар“, каза министърът на туризма Зарица Динкова в рамките на работната си среща в Министерството на климата и предприемачеството с Карин Екердал и отговарящия за туризма в Кралство Швеция. В Стокхолм министър Динкова представи възможностите за целогодишен туризъм в България.
“Ние може да предложим на шведските туристи много повече от традиционните летен и зимен туризъм. България е втората страна с най-много минерални извори в Европа. Предложенията ни за рекреационен и балнеотуризъм са изключително разнообразни и конкурентоспособни по съотношение цена/качество“, заяви тя.
По предложение на министър Динкова двете страни се договориха за подписване на двустранно споразумение за развитие на туризма. Швеция проявява засилен интерес към балнео и спа, винения и гурме туризъм, както и възможностите за съвместни проекти в рамките на ЕС. Следващата година бележи 110 години от установяването на дипломатическите отношения между двете страни. Съвместно с посолството ни в Стокхолм започва подготовката на събитие и в сектора на туризма.
Посещението на министър Динкова в Швеция продължи и със среща в бизнес формат с ръководството на Nordic Leisure Travel Group /NLTG/. Водещият пазарен туроператор за скандинавските държави реализира 1.5 милиона ваканционни пътувания годишно. Групата има интегриран модел, който включва туроператорска дейност, собствена самолетна линия и хотели.
„Скандинавският пазар е стратегически за България и Черноморското крайбрежие. Убедена съм, че можем да надградим успешно дългогодишното си партньорство“, това подчерта министър Динкова по време на разговора с Магнус Викнер, главен изпълнителен директор на Групата. Значимостта на пазара ни за шведската страна беше отчетена и от домакините, които са осъществили постоянни чартърни полети до България от 8 различни летища от скандинавските страни в периода май-септември 2023 г.
“Скандинавските туристи търсят съчетание от спа, винен и културен туризъм. Възможности за активен отдих “Преживяването” е в основата на тяхното търсене, по нещо за всеки вкус и портфейл”, подчерта Винкер.
Групата NLTG е ориентирана преди всичко към сегмента за семеен туризъм и 50+, като целта ѝ е през 2024 г. да се продадат 155 000 нощувки за България. Магнус Викнер, заяви още, че реформата в сферата на рекламата, която беше въведена в България през септември, е сериозна крачка в правилната посока.
Програмата дава възможност туроператорите да рекламират България в скандинавските страни. Това ще доведе до засилен интерес и по-голяма разпознаваемост на страната като привлекателна туристическа дестинация. В края на разговора, Викнер подчерта, че за него посещението на министър Динкова е знак, че България проявява сериозен интерес и желание за работа със скандинавския пазар и развитие на бизнес отношенията в туризма.