„С моя екип работим интензивно, за да завършим реформата, с която да подпомогнем превантивно летния ни туризъм. Получихме много добри оценки за стартирането на пилотната програма за финансиране на Черноморските общини. Още през септември започнахме разговори и срещи с представители на бизнеса и на зимните ни курорти, за да се подготвим за сезона.“
Това обяви пред „NOVA“ министърът на туризма Зарица Динкова.
„Туризмът е международен бизнес. От голямо значение е как се промотира държавата като солиден партньор. Международните доклади посочват, че България е сигурна дестинация, каквито са и вътрешните данни. Уикенд туризмът представлява все по-голям интерес. Според туроператорите редовните линии също са пълни с пристигащи за почивните дни за следващите месеци“, отбеляза министър Динкова.
Тя каза, че се работи в посока за подпомагане на бизнеса с промотиране на дестинацията. България предлага широко ветрило на оферти според различните финансови възможности на потребителя.
„Данните показват, че има ръст от 10% на туризма от предходната година и 5% от 2019 г. Българският туризъм е изцяло възстановен – той е устойчив и все по-ценен. Туризмът е и витрината на една икономика“, посочи Зарица Динкова.
„Водим добър диалог с представителите на зимните ни курорти. Очакваме активен зимен сезон с туристи от съседните пазари, също и от Великобритания, Ирландия, Италия и др. Стремим се чрез иновации да изградим модерен зимен туризъм. Работи се и в инвестиране и на регионалните брандове – в Родопите, Розовата долина и други“, отбеляза министърът на туризма.