Няма да се въвеждат нови зони за платено паркиране в столицата или да се увеличава цената на услугата. Това коментира столичният общински съветник от ГЕРБ Зафир Зарков, след като беше приет план за устойчива градска мобилност на Столична община, предаде „Фокус“.
В документа е записано, че „Червена зона“ ще се обособи до 6 години в идеалния център на София. Тя ще обхваща най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти. Предлага се тя да е с по-рестриктивни условия спрямо синята – максимален престой до 1 час.
Приетият план обхваща периода до 2035 г. В него има над 200 мерки и препоръки. Целта му е да приведе София към градовете с устойчива градска мобилност. Акцент се поставя върху пешеходното и велосипедното придвижване и обществения транспорт.
„Нямаме намерение нито да повишаваме цената на зоните за платено паркиране, нито да въвеждаме нови зони, нямаме намерение да увеличаваме и техния обхват“, обяви Зарков.
Столичният кмет Йорданка Фандъков обясни, че мерките са част от дългосрочна стратегия и трудно би могло да се прогнозира каква ще бъде цената на зоната след 15 години. Според нея в един стратегически план не може да се поставя въпросът за цената:
„Нашата стратегия след въвеждането на синя и зелена зона е практика в по-голямата част на европейските столици. Взехме модела от Виена“, поясни тя и съобщи, че до края на годината или в началото на следващата софиянци ще имат още два буферни паркинга по третата линия на метрото – в кв. „Овча купел“ и на „Околовръстния път“.
ЦГМ има още задачи за паркингите на Централна гара.
„Това са важните мерки. Червена, синя, зелена зона и пари, това за мен са само подвеждания за хората нито аз, нито Столичният общински съвет имаме намерение в близко бъдеще да се увеличават цените на зоните“, обяви Фандъкова.