Новият бюджетен iPhone SE на Apple Inc (AAPL.O) едва ли ще бъде основен двигател на продажбите в Китай, като анализаторите отбелязват, че му липсва 5G способността, която предлагат повечето нови китайски смартфони в подобен ценови диапазон, съобщава агенция “Ройтерс”.
В анкета, проведена в сайта за социални медии Weibo, 60% от приблизително 350 000 участници заявиха, че не биха купили модела за 399 долара, който е най-евтиният наличен iPhone.
Но приблизително една пета от хората казват, че биха го купили, а останалите – че ще обмислят покупка. Въпреки че респондентите не са били попитани какви са причините за избора им в анкетата, мнозина коментират, че биха се заинтересували, ако цената спадне още.
“Ако не го купите вие и аз не го купя, утре цената ще падне още с 200 юана (28 долара)”, пише потребител на Weibo, чийто коментар получи повече от 10 000 харесвания.
Пазарният дял на Apple в Китай – третият по големина пазар на технологичния гигант, където лансира приблизително 15% от продажбите си, се сви през последните няколко години, тъй като китайските марки с поддържаща система Android постоянно пускат телефони от по-висок клас.
Конкуренцията става все по-силна, тъй като тези конкуренти сега пускат 5G устройства, съвместими с модернизираните китайски телекомуникационни мрежи, докато Apple все още не пуска iPhone с 5G възможност.
Миналата седмица няколко китайски онлайн търговци на дребно намалиха цените на iPhone 11 с цели 17%. Apple от време на време позволява на своите китайски партньори продавачи да намаляват цените, за да стимулират търсенето, макар че гигантът рядко позволява ценова свобода на доставчиците в чужбина.
Повечето анализатори в Китай заявиха, че iPhone SE ще се хареса главно на лоялните търговци на Apple, които не искат да похарчат около 700 долара за високия клас iPhone 11.
“Новият iPhone SE със сигурност ще привлече потребители от средния клас, които не приемат 5G свързаност като необходимост”, казва Мо Джия, който проследява световната индустрия за смартфони в изследователската фирма Canalys.
Техническите инвеститори все пак ще наблюдават приемствеността му в Китай, за да преценят как търсенето на потребителски устройства може да се възстанови, след като пандемията от коронавирус отшуми и дали продажбите на iPhone в Китай могат да смекчат удара на изгубените покупки другаде.
Китай е единственият основен пазар, на който магазините на Apple отвориха отново, тъй като разпространението на вируса подтиква правителствата по целия свят да налагат блокировки и други мерки за социално дистанциране.
Данните на правителството показват, че Apple е доставила 2,5 милиона айфона на китайски доставчици през март – почти една пета по-високо от същия месец година по-рано, като отбеляза рязък скок от едва 500 000 продадени телефона през февруари, когато епидемията от вируси беше в своя пик в Китай.
Компанията ще започне да приема поръчки за телефона на своя уебсайт в петък, като доставките се очаква да започнат на 24 април.
Превод: Диана Тодорова