Защо шофьорите в България премахват катализаторите и филтрите за дизелови частици на автомобилите си?

32
35892
Автомобил
Илюстративна снимка

Автомобилите, които не покриват изискванията за емисии от отработени газове съгласно екологичните норми, ще бъдат дерегистрирани служебно, според новата Национална програма за контрол на замърсяването на въздуха 2020-2030 г. Това предвижда актуализираният Интегриран национален план „Енергетика и климат“, който е качен за обществено обсъждане.

Мярката цели да прекрати практиката с премахването на катализатори или филтри за дизелови частици. В България, както и в много други страни, някои шофьори прибягват до това поради няколко основни причини, свързани най-вече с по-ниски разходи и по-висока ефективност

На първо място това е свързано с икономия на разходи, тъй като катализаторите и филтрите за дизелови частици могат да бъдат скъпи за подмяна или ремонт. Когато тези компоненти започнат да се износват или се запушат, това може да доведе до високи разходи за поддръжка, които се избягват с тяхното премахване.

Някои шофьори също така вярват, че катализаторите и филтрите за дизелови частици ограничават мощността и ефективността на двигателя. Премахването на тези компоненти може да доведе до малко увеличение на мощността и усещане за по-добра производителност на автомобила.

В някои случаи, отстраняването на тези системи може да доведе до леко подобрение в горивната ефективност, тъй като двигателят работи по-леко без допълнителните ограничения, наложени от филтрационните системи. Катализаторите и филтрите за дизелови частици могат да създадат известно съпротивление в изпускателната система на автомобила. Това съпротивление може да доведе до леко намаление на ефективността, с което двигателят работи, като го кара да използва повече гориво за да поддържа същата мощност. След премахване на тези компоненти, двигателят може да работи по-свободно, което теоретично води до по-добра горивна ефективност.

Също така филтрите за дизелови частици по-специално могат да се запушат с времето, което води до намален въздушен поток през изпускателната система. Това може да доведе до увеличаване на натоварването на двигателя и по-висока консумация на гориво. Премахването на запушения филтър може да възстанови нормалната функционалност и да намали горивната консумация.

Когато двигателят работи по-ефективно, той може да използва горивото по-икономично. Премахването на катализаторите и филтрите може да позволи на двигателя да „диша“ по-лесно, в резултат на което да се постигне по-пълно и ефективно изгаряне на горивото.

Въпреки тези причини, е важно да се отбележи, че премахването на катализаторите и филтрите за дизелови частици е незаконно в много юрисдикции, включително в Европейския съюз, поради екологични причини. Тези компоненти играят ключова роля в намаляването на вредните емисии от автомобилите и помагат за защита на околната среда.

Сигнал от шофьори: Защо да слагаме катализатори, след като масово ги крадат?

Абониране
Известие от
guest

32 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
МВР
МВР
2 дни по-рано

Махат ги? Крадат се и никой не иска да дава толкова пари за нови. А полицията е пълна скръб и знае кои са крадците, но защо да не дере нормалните хора за пари …

Худини
Худини
2 дни по-рано

Що се прайте на глупаци?Няма месец и дпф-а е батак,от супер качествените ни горива.На него работата му е да се изсира извън града като е в регенерация(на магистрала)

Technique
Technique
2 дни по-рано
Reply to  Худини

Еми не!
ДПФа не се задръства за един месец. Ако имаш такъв проблем на твоят автомобил – не е от горивата.

Дончо
Дончо
1 ден по-рано
Reply to  Technique

Дпф се чисти на 250000 км нормално като купиш кола нов внос да е със задръстен дпф в България почистването е 300 лв а да го премахнат 200 и като го продадеш си на нула. Просто и ясно.

Катализатор
Катализатор
2 дни по-рано

Прескъп консуматив и лоши горива.

Оня с коня
Оня с коня
2 дни по-рано

Полицията да си върши работата и да не се занимава с глупости спуснати от Брюксел!!!! При най Тошо,защо нямаше такива щуротии???? ЗАЩОТО НЕ ДАВАШЕ НА НИКОГО ДА НИ ЩАВИ КОЖАТА, А НЕ КАТО СЕГА ДА СИ ДАВАМЕ ГЪЗА!!!!!

Ханко от село Осеня
Ханко от село Осеня
2 дни по-рано

при тошо крадяха чистачките и даже капачките на вентилите, да не говорим за бензин,резервни гуми и скапани касетофони. и си давахме гъза за жълти стотинки шибаняко възрожденски

Стрелата
Стрелата
2 дни по-рано

Педераси търсят само да смучат пари Аман от те еврогейския ценности да идва путин влас.

Васил
Васил
2 дни по-рано

DPF е пълна глупост и утопия ,че прави екология!Той събира сажди и частици и при регистрацията изплюва това което е събрал.Още повече,че колата с DPF гори повече гориво,а това как се отразява на идеята за неговото въвеждане!Вчера гледах автомобил с отстранени катализатори (дизел).При горна граница 1.5, колата показва 0.4/0.5,което е супер.

Зелено
Зелено
1 ден по-рано
Reply to  Васил

Зелено

ХанкоБрат
ХанкоБрат
2 дни по-рано

Филтри за дизелови частици…хм а за бензинови частици има ли

У..ю
У..ю
2 дни по-рано

ДА ВИ ЕБА МАЙКАТА НА КУРВАТА БЪЛГАРИЯ ДОЛНА ДЪРЖАВА ПЕДЕРАСТКА

Бореца
Бореца
2 дни по-рано
Reply to  У..ю

Защо псуваш България бе лайнар недоразвит мършо гнусна изчезвай от страната бе гнидо смръдлива такива педали като теб само хабят въздуха

Живко
Живко
2 дни по-рано
Reply to  У..ю

Тъпако какво не ни е наред с главата, че псуваш България?!
Управляващите са проблема, не държавата!
Ако не си доволен от страната ни, намери си друга, ходи някъде другаде.

Николай
Николай
2 дни по-рано
Reply to  Живко

Гражданите правят държавата, а управляващите ги търпи народа.

Босия
Босия
1 ден по-рано
Reply to  Живко

А кои управляват държавата мухльо? Какво според тебе представлява държавата? Какво е държавата бе недоучен?

Дончо
Дончо
1 ден по-рано
Reply to  Живко

Ние плащаме на тия олигофрени,така че ние сме държавата а си мълчим

Бореца
Бореца
2 дни по-рано
Reply to  У..ю

курво гнусна ти си една грешка на прородта бе аре отивай на магистралата да те чукат за една баничка и после се наври в кочината да ядеш лайна.

Хуй
Хуй
2 дни по-рано
Reply to  У..ю

Хуй

Хуй
Хуй
2 дни по-рано
Reply to  У..ю

Да еба таз шибана българия гомнария с сите гомнари украински американски педерасти севрогейския педеразки терористичен съюз и СВЕТИ ПУТИН даосвободи украйна и българия сега време е за ядрена война срещу тез изроди

Оби
Оби
2 дни по-рано

Защо не сложат катализатори на F1

Зелено
Зелено
1 ден по-рано
Reply to  Оби

Танковете имат ли каталзатор в украйна се гърмят със убеднен уран във газа 24 часа гърмят със фосфорни бомби със мойта кола ли ще си опазите природата

Туни
Туни
2 дни по-рано

Мечтата на Българина. Да кара гъзарски автомобил ама да му е евтино. За това и всички системи скъпи за поддръжка се изолират.

Иво
Иво
2 дни по-рано

Българинът иска да е гъзар и всичко евтино го влече. Иска европейски живот със селски манталитет.

Ами
Ами
2 дни по-рано

Защото няма реален контрол при преминаване на ГТП, както и от КАТ по улиците. Всичко е разграден двор.

Дедо Чочко
Дедо Чочко
2 дни по-рано

Всичко се почва от некачествените горива.Следва и високата цена на филтрите.

Ханко от село Осеня
Ханко от село Осеня
2 дни по-рано

като спре нефтохима и на всички ще им свършат проблемите,в румъния горивата са по-добри и в сърбия и в гърция, и където се сетиш, само при нас караме с тези чорби и се чудим защо катализатори и филтри си отиват бързо

Dragomir
Dragomir
2 дни по-рано

Ne vi li pisna ot zelenite evro idioti.haide na protest.kolite ne za,ursiavat tolkova lolkoto gi obvimoavat.neka ukrainvote si slozat katalizatori na tankovete I bombite. na protest

Един СЪР
Един СЪР
2 дни по-рано

Всеки ,който си маха катализатора е тотално ощетен от образованост към ДВГ.Това всички си е за наша сметка.Ние ,децата ни ,внуците ни и по – натам ,ще страдат от тази икономи.По принцип нафтовите печки трябва да се забранят със закон!!!

Diesel
Diesel
1 ден по-рано

А за бензиновите маслояди какво ще кажеш?

Радо
Радо
1 ден по-рано

А на самолетите ще сложат ли катализатори,че за един полет от няколко часа изгарят толкова керосин колкото аз не изгаря. за 10 години

Nis
Nis
1 ден по-рано

Usuwanie DPF szkodzi środowiskowi a ndmierne zużycie paliwa nie bo państwo ma więcej kasy z podatku zysku i watui to jest dobre tylko dla państwa a co jest dobre dla obywatela to się nie liczy