Здравен експерт: Ваксинационната кампания вече не плаши, а информира

0
26
Ваксинация
Ваксинация. Снимка: Pixabay

Фокусът на информационната кампания за ваксинацията се измества от това да плаши, към това да информира хората, заяви проф. Илко Гетов, представител на България в Европейската агенция по лекарствата и член на експертния съвет към Министерството на здравеопазването. Той коментира пред „NOVA“:

Нека видим какви ще са икономическите стимули за ваксиниране, които ще се предложат. Смятам, обаче че това трябва да е въпрос на персонална убеденост, лична отговорност и на разбиране важността за опазване на общественото здраве. Би трябвало да оценяваме факта, че всичко около ваксините в е безплатно.”

Европейската агенция по лекарствата е поискала да бъдат предоставени до края на годината изчерпателни данни за ваксинационната ефективност срещу новия вариант „Омикрон“ от фирмите, производители на препарати. Здравният експерт посочи:

Това, което знаем е на база опита от Южна Африка. Ефективността на ваксината на “Pfizer” е близо 90%, спада на около 70% при среща с новия вариант на COVID-19. Това е висок процент. Хората могат да са спокойни, че са защитени. Ваксиниралите се с две дози „Astra Zeneca” съветвам да не се колебаят и да си поставят бустерна доза. За еднодозовите ваксини е разрешено минимум 2 месеца след първата доза да се постави следващата. Трета-бустерна доза за тях не е регламентирана.”

Проф. Гетов уточни, че чрез ваксинацията на деца у нас се изгражда имунитет много по-бързо и той може да остане за цял живот. Той уточни, че на 10 000 симптоматични деца, 600 влизат в болница, 6 от тях стигат до интензивно отделение.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments