Целта на пакета „Мобилност“ е преразпределяне на пазарни дялове, а не подобряване на социалните условия на труд на водачите. Това се казва в позиция на транспортния министър Росен Желязков, разпространена до медиите.
„Въпреки изтъкнатите процедурни нарушения от представителите на групата на единомислещите държави и активното поведение на българската страна, Европейският парламент гласува изцяло рестриктивни текстове. Това за пореден път доказва, че целта е преразпределяне на пазарни дялове, а не подобряване на социалните условия на труд на водачите“, пише Желязков.
Според него част от гласуваните текстове противоречат на основни принципи на Европейския съюз.
„Европейският парламент в настоящия си състав за първи път приема толкова противоречиви текстове, съпътствани със съществени процедурни нарушения. В тази връзка, и в случай, че текстовете станат факт изразяваме сериозни опасения за начина на тяхното прилагане“, посочва още Желязков.
Преговорният процес не е приключил, припомня транспортният министър. Той подчертава, че страната ни ще продължи да отстоява позицията си.
„Ще използваме всички възможни правни инструменти, за да защитим интересите на сектора. Позицията на първо четене не е крайната позиция на Европейския парламент. Предстои да бъдат взети решения за провеждане на т. нар. триалози и преговори със Съвета на Европейския съюз. Твърдо сме решени и няма да допуснем провеждането на триалози в този мандат на Европейския парламент. За това вече категорично настоях на срещата си с румънския министър на транспорта на Румъния. Работим и с държавите членки, които споделят националната ни позиция. Ще изискаме и ще настояваме следващият Европейски парламент да направи оценка на въздействие на правила, съществено различаващи се от инициативните предложения на Комисията“, пише Желязков.
Ако решенията на Европейския парламент станат факт, България ще ги обжалва. По думите му имаме необходимата готовност да оспорим по съответния ред всеки акт, който застрашава или нарушава правата на българските компании в автомобилния бранш.