Министерството на туризма и големите зимни курорти започват подготвянето на промени, за да се стимулират модернизацията и конкурентоспособността в сектора.
Темата бе обсъдена по време на трета среща между министъра на туризма Зарица Динкова с туристическия бранш и местните власти. В дискусията се включиха активно и представители на ски курортите в Банско, Пампорово, Витоша и Рила.
Страните се договориха да съсредоточат своите усилия към основните проблеми, които засягат курортите през последните десетина години, които пречат на реалното позициониране на България на световните туристически пазари. Ще се обмислят реални предложения относно подобряване на инфраструктурата, както и пътните табели, които да указват пряко маршрутите към курортите.
Вече са предприети всички действия за подготовката на зимния сезон. На този етап данните сочат, че се очакват туристи от Румъния, Гърция, Турция, Северна Македония, Турция, Великобритания, Германия и Италия.
За да се повиши броя на посетителите тази година рекламната кампания на зимния туризъм започна още през октомври, като с нея бяха обхванати най-важните международни пазари, както и вътрешния пазар. Работи се и в посока на обхващане на т. нар. „крила на сезона“, чрез повишаване на интереса и към специализираните видове туризъм, които могат да се практикуват в рамките на цялата година, докато все още няма подходящи условия за ски и зимни спортове.
Министър Зарица Динкова заяви, че е много важно всички ангажирани в сектора да обединят своите сили.
„Подкрепяме усилията на всички представители на туристическия бизнес, които работят за утвърждаване името на България като сигурна дестинация“.
Тя поясни, че целта е да се наложи асоциирането на страната ни с определена „запазена марка“ за сигурност, качество и гостоприемство.
За предстоящия зимен сезон ще се реализират поредица инициативи за позициониране и популяризиране на „Бранд България“. Министерството на туризма ще подкрепи световната купа по сноуборд в Пампорово през януари и световната купа по ски алпийски дисциплини през февруари в Банско.
Провеждането на тези спортни събития могат да се превърнат в силни маркетингови инструменти за популяризиране на зимния туризъм в страната, и като цяло – за „Бранд България“. Предвиждат се и серия от международни изложения във Испания, Германия, Великобритания, Португалия, Франция и други европейски страни.